قیمت بلیت مترو افزایش نمی یابد/ اهالی «خلجان» آب ندارند


ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889843

جلسه امروز شورای شهرداری تبریز با انتخاب کمیته ها و بررسی لوایح شهرداری پایان یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، جلسه امروز شورای شهر تبریز با تکریم آزادگان و انتخاب کمیته های شورای شهر تبریز آغاز شد. در این جلسه اعضای کمیته های تخصصی شورا در سال دوم به شرح زیر تعیین شدند:

غلامرضا احمدی، محمدحسن آسوتچی، روح الله دهقان نژاد، حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر و حکیمه غفوری به عنوان اعضای کمیته فرهنگی و اجتماعی و شهرام دبیری، پرویز هادی و علی نوایی باغبان به عنوان اعضای کمیته برنامه و بودجه منصوب شدند. شورای اسلامی شهر تبریز در سال دوم.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر، علی نوایی باغبان و یاسین بجانی به عنوان اعضای کمیته سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار و پرویز هادی، یاسین بجانی، شهرام دبیری، علی نوایی باغبان و حکیمه غفوری به عنوان اعضای هیات ورزش و جوانان شورا. در سال دوم دانشگاه اسلامی تبریز منصوب شدند.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر، روح الله دهقان نژاد و حکیمه غفوری به عنوان اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند و محمدحسن آسوتچی، روح الله دهقان نژاد، یاسین بجانی، غلامرضا احمدی و حکیمه غفوری به عنوان اعضای کمیسیون نظارت و نظارت بر تحقیقات شورای اسلامی شهر تبریز در سال دوم انتخاب شد.

فریدون بابایی اقدم، روح الله رشیدی، علی نوایی باغبان، یاسین بجانی و غلامرضا احمدی به عنوان اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری و غلامرضا احمدی، احد صادقی و یاسین بجانی به عنوان اعضای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در سال دوم انتصاب شد

یاسین بجانی، علی نوایی باغبان، فریدون بابایی اقدم، احد صادقی و حجت الاسلام رسول برقی به عنوان اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و علی نوایی باغبان به عنوان نماینده شورای شهر تبریز در ماده 38 انتخاب شدند. کمیسیون .

احد صادقی به عنوان نماینده شورای شهر تبریز در کمیسیون ماده 7، حفظ و گسترش فضای سبز، فریدون بابایی اقدم به عنوان نماینده شورای شهر تبریز در کمیته فنی کمیسیون ماده 5 و روحلا دگان نژاد به عنوان نماینده شورای شهر در کمیسیون ویژه ماده 100. تبدیل شد.


باید مسیر دوچرخه را در نظر گرفت

دستور جلسه بعدی بررسی مصوبات کمیته ورزش و جوانان در خصوص احداث مسیرهای دوچرخه سواری و ایجاد ایستگاه دوچرخه در میدان ساعت بود که مسیر مشخص می شود.

یعقوب هوشیار پاسخ داد: این سوال ارزشمند است اما تبریز نسبت به سایر شهرها ویژگی های خاصی دارد و آن توپوگرافی شهر و شیب آن است.

وی ادامه داد: در طرح قبلی که از خیابان شریعتی تا میدان شهید بهشتی پردازش می شد، حتی یک دوچرخه وجود نداشت و به همین دلیل باید مطالعات و بررسی های دقیقی در این زمینه انجام شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه ابتدا باید طول سفر و مسیر سفر مشخص شود و بر این اساس طرح ترسیم شود گفت: اقدام اصلی در طرح مسیر دوچرخه شرق به غرب استفاده از ظرفیت است. چایکنار

دستور جلسه بعدی بررسی مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص استفاده از ظرفیت شرکت ساختمانی خانه های پیش ساخته آذربایجان در برخی پروژه های شهری بود که با اکثریت آرا به تصویب رسید.


افزایش قیمت بلیت مترو تصویب نشد

دستور جلسه بعدی بررسی لایحه شهرداری در خصوص تغییر قیمت بلیت قطار شهری بود که علیرضا نوایی باغبان در این خصوص گفت: مقرر شد شهرداری برای شش سال آینده درآمد خود را مدیریت کند. ماه ها و امسال برای جلوگیری از بار مالی اضافی برای شهروندان، نرخ بلیت اتوبوس و مترو تا پایان سال به نرخ فعلی باقی می ماند.

وی با بیان اینکه تصمیمات نهایی در این راستا در نیمه دوم سال جاری برای سال آینده اتخاذ می شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش زیادی از شهروندان از این خدمات استفاده می کنند، باید با دقت بیشتری تصمیم گیری شود.

نایب رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه شهرداری برای تامین بخشی از هزینه های خود لایحه اصلاح و افزایش قیمت بلیت قطار شهری و اتوبوس را ارائه کرد، گفت: با کلیت این موضوع موافقیم. از آنجایی که هزینه های جاری بسیار بالاست، اما مهمترین موضوع در این تعرفه عوارض محلی است که در ابتدای هر سال تصویب می شود و شهروندان نیز بر همین اساس عمل می کنند.

و ادامه داد: طبق قانون و تعرفه عوارض و خدمات شهری نمی توانیم تغییری در افزایش قیمت خدمات ایجاد کنیم.

روح الله دگان نژاد با اشاره به بار روانی و اقتصادی این معضل بر دوش مردم، گفت: بهتر است در پایان سال این کار انجام شود و دیگر باعث ناراحتی مردم نشود.

در نهایت با رای اعضای شورای اسلامی شهر تبریز افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس تا پایان سال تصویب نشد.

دستور جلسه بعدی یک فوریت لایحه شهرداری برای تشکیل موکب در کربلا بود که به عنوان یک فوریت تصویب نشد و قرار شد در دستور کار جلسات بعدی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه هوشیار شهردار تبریز درباره موضوع قبرستان تبریز اظهار داشت: دو تا سه سال برای بحث قبرستان تبریز فرصت داریم و باید مکان مناسب دیگری را برای این موضوع در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: جمع آوری سگ های ولگرد را شروع کردیم و کار بسیار گسترده ای است اما همه فشارها روی ماست و این کار باید از پنج یا ده سال پیش شروع می شد.


عدم انتشار تغییر کاربری تخلف محسوب می شود

روح الله رشیدی نیز در یادداشتی بیان کرد: در بحث کراکایی شهرداری متعهد به ایجاد تقاطع غیرهمسطح و دولت نسبت به ترمیم جاده تبریز – اهر شد و وظیفه دولت نباید فراموش شود.

وی با اشاره به عدم انتشار تغییر کاربری گفت: عدم انتشار مصوبات ماده 5 جرم است و حداقل زمانی که شهرداری رغبت دارد باید تغییر کاربری های دارای مجوز را منتشر کند.

حجت الاسلام برقی همچنین درباره مشکلات خلجان توضیح داد: جوانان حتی برای یک شربت نذری هم آب ندارند و با آقای هانی تماس گرفتم و گفتند تا 24 مرداد صبر کنید، اما پیشنهاد من این است که اعضای شورا ایجاد کردند. دفتر خدمات هفته آینده وجود دارد. شروع کنید و مسائل را لمس کنید.

فریدون بابایی اقدم در یادداشتی گفت: حال با مطرح شدن این موضوع به بحث باز شدن مسیر خیابان اصلی خلجان بپردازیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید