نرخ بلیت در نوروز امسال افزایش نمی یابد / قطار زنجان – مشهد با ظرفیت روزانه 700 نفر


زمان: 5:30 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814344

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اعلام کرد:

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه قیمت بلیت سال‌های گذشته در نوروز 20 درصد افزایش داشته است، گفت: امسال در بخش‌های مختلف جاده‌ای، ریلی و حمل‌ونقل هوایی افزایش قیمت بلیت وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; عبدالحسین علی اکبری امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه پرداخت دو ماه حقوق معوقه راهداران با پیگیری استاندار محقق شد، گفت: تشکر و قدردانی ویژه ای داریم.

وی با بیان اینکه برخلاف سال های گذشته که نرخ بلیت در ایام نوروز 20 درصد افزایش داشت، افزود: اما امسال نرخ بلیت در بخش های جاده ای، هوایی و ریلی ثابت بوده و افزایشی نخواهد داشت.

مدیرکل راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه راه‌آهن شمال غرب با ۲۶ قطار مسافربری راه‌اندازی می‌کند، گفت: با ظرفیت ۷۰۰ مسافر در روز، سرویس‌دهی از زنجان به مشهد برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه سرویس پروازی زنجان به مشهد در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از زنجان باز می شود، افزود: با پیگیری های انجام شده طی روزهای آینده پرواز زنجان به استانبول راه اندازی می شود.

علی اکبری با بیان اینکه حرکت ماهواره های ایمن با شعار هر دو ساعت رانندگی با 15 دقیقه استراحت انجام می شود، تصریح کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده است و اگر میراث فرهنگی همکاری لازم را داشته باشد می تواند غرفه هایی برای ایجاد ایجاد کند. صنایع دستی را به صورت رایگان در این مکان انجام دهید یا موسیقی محلی را در این مکان پخش کنید.

وی با تاکید بر اینکه برای بهینه سازی فضا باید روزی با مشارکت همه دستگاه ها ورودی شهرها پاکسازی شود، گفت: از سازمان حفاظت محیط زیست و سایر سازمان ها می خواهیم که ورود لازم را داشته باشند، هرچند باید در 5 مارس. «اما به دلیل وزش باد شدید این امکان وجود نداشت و در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان زنجان با بیان اینکه فضای سبز در تقاطع غیرهمسطح بزرگراه زنجان – تبریز و زنجان – بیجار مشخص نشده است، گفت: ایجاد فضای سبز، درختکاری و آبیاری؛ ایجاد فضای سبز، کاشت درختان و آبیاری؛ اداره کل راهداری را همراهی کنید تا فضایی زیبا در این مکان ایجاد کنید و ورودی شهر زنجان جلوه خاصی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در 1 تا 30 کیلومتری بزرگراه ها رخ داده است، گفت: اکیپ چادرهای هلال احمر در این فواصل می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

علی اکبری همچنین درباره مجتمع مراقبت اجتماعی غزال که در خرمدره واقع شده اما در حال حاضر مورد استفاده قرار نمی گیرد، تصریح کرد: مالکیت این ملک متعلق به بانک ملی بوده اما از مالکیت بانک خارج و به اداره کل تحویل داده شده است. اما این مجموعه اکنون مشکل قانونی دارد و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی گفت: اداره کل راهداری در حال حاضر نمی تواند برای انجام فعالیت های این مجموعه وام هزینه کند و تنها کاری که می توان انجام داد صرف هزینه برای نگهداری مجموعه و رفع مشکلات جزئی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید