پلنگ مردی را در روستای سلیمانبولا زنجان زخمی کرد / روزانه 100 تا 120 نفر از مناطق حفاظت شده استان زنجان بازدید می کنند.


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1818334

فرمانده حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: قلاده پلنگ طی روزهای اخیر در روستای سلیمانبالله (دهستان کاراپشتلو زنجان) به مردی حمله کرده و وی را از ناحیه پشت زانوی چپ مجروح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل گلی زاده در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: در روزهای اخیر یک قلاده پلنگ به مردی در روستای سلیمانبولا (بخش کارا پشتلو زنجان) حمله کرده و یک مرد را مجروح و از پشت زانوی چپش مجروح کرده است.

وی با بیان اینکه با بررسی همکاران و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان از رد پای این حیوان به عنوان پلنگ شناسایی شد، خاطرنشان کرد: و باید زیر سنگ از باران محافظت می شدند.

گلی زاده افزود: ظاهرا پلنگ آنجا و زیر صخره بوده که به محض مشاهده این افراد برای دفاع از خود به یکی از آنها حمله کرده و دهانش را پشت زانوی چپ این مرد می زند و او را مجروح می کند.

وی با بیان اینکه پلنگ به محض مجروح شدن این مرد متواری شد، افزود: زخم خفیف است و خود مرد به زنجان آمده و زخمش را بهبود بخشیده است.

فرمانده حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در خصوص تخلفات زیست محیطی در تعطیلات نوروزی گفت: خوشبختانه از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته (دوشنبه 19 فروردین ماه) هیچ گونه تخلفی در این حوزه صورت نگرفته است. اما در گذشته چندین تخلف در روز در استان مرتکب شده است.

وی با بیان اینکه دو لک لک سفید در شهرستان هدبنده شکار و متخلفان دستگیر شدند، گفت: یک مورد آغاز شکار و احیای کبک در شهرستان ایجرود است که تحت نظر قانون است.

قلی زاده خاطرنشان کرد: 5 سری تور زنده و سیستم صوتی (گروه کوچکی برای تبلیغ و جذب کبک) توسط این متخلفان ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه 3 مورد تخریب مراتع در مجموع یک و نیم هکتار در شهرستان طارم رخ داد که متخلفان دستگیر شدند. مجموعا 7 متخلف و تعداد پرونده های قضایی و همچنین 5 پرونده تشکیل شده و در حال پیگیری است.

وی در خصوص میزان بازدید مسافران نوروزی از مناطق حفاظت شده استان زنجان در ایام نوروز گفت: هیچ بازدیدکننده خارجی وجود ندارد و تعداد بازدیدکنندگان بومی از مناطق حفاظت شده استان زنجان در نوروز امسال زیاد است.

گلی زاده گفت: از ابتدای نوروز به طور متوسط ​​روزانه 100 تا 120 نفر از مناطق حفاظت شده سهرین (زنجان)، انگوران و هرمانه سر (طارم) بازدید کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید