قیمت جدید گوشت قرمز اعلام شد/جزئیات آن اعلام شد

افشین دادرس، مدیرعامل اتحادیه حیوانات سبک کشور در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه گوشت قرمز قیمت مصوب ندارد، افزود: از سال 1395 گوشت قرمز از قیمت گذاری خارج شد، یعنی گوشت قرمز چه باشد. گوشت گوساله یا گوسفند قیمت قطعی ندارد در حال حاضر قیمت دام زنده بین 140 تا 150 هزار تومان متوسط ​​برای کشور است.

وی گفت: در پاییز و تابستان سال گذشته به دلیل کاهش جمعیت دام در کشورمان شاهد افزایش قیمت دام زنده بودیم. البته گاو زنده. در چند سال اخیر به دلیل فشار شدیدی که به پرورش دهندگان وارد شده، قیمت تمام شده افزایش یافته است، به خصوص موضوع حذف ارز ترجیحی به دلیل آن اضافه شده و نتیجه آن افزایش قیمت تمام شده بوده است.

قاضی توضیح داد: علت اینکه این افزایش قیمت تا پاییز 1401 خود را نشان نداد این بود که جمعیت دام زیاد بود، عرضه بسیار زیاد بود و در نتیجه در بازار ظاهر نشد.

وی خاطرنشان کرد: در پاییز 1401 اگر به گزارش های مرکز آمار ایران نگاه کنید در 6 ماهه اول سال تعداد زیادی از دام های ما تلف شد و در پاییز شاهد کاهش جمعیت دام بودیم. . حدود 10 میلیون راس دام سبک ما از بهار اول تا آبان ماه سقوط کرده و نتیجه این عرضه باعث شده قیمت در بازار خودنمایی کند.

رئیس اتحادیه دامپروری کشور خاطرنشان کرد: از سال 96 گوشت قرمز از قیمت گذاری خارج شد یعنی گوشت قرمز چه گوساله و چه گوسفند دیگر قیمت مصوبی ندارد و در حال حاضر قیمت دام زنده بین 140 است. و 150 هزار تومان متوسط ​​قیمت ملی خرد که با ضریب 4/2 دهم قیمت لاشه بدون دم بدست می آید.

قاضی گفت: این قیمت عمده بوده و قطعا قیمت لاشه و گوشت بریده شده با توجه به ذائقه مصرف کننده و ذائقه قصاب متفاوت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه شما به عنوان مصرف کننده از شر چربی خلاص شوید یا استخوان، فرق می کند. قیمت متوسط ​​آن حدود 330-340 هزار تومان است، باید قیمت لاشه باشد، البته بره نر نه ماده و بزغاله.

دیدگاهتان را بنویسید