قیمت جهانی نفت امروز 27 مارس 1401

قیمت جهانی نفت امروز 27 مارس 1401

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و 72 سنت معادل 2.32 درصد کاهش به 72 دلار و 97 سنت رسید.

نگرانی های به وجود آمده در بخش بانکی در سراسر جهان باعث شد که نفت خام برنت و نفت آمریکا بیشترین کاهش هفتگی خود را در چند ماه اخیر تجربه کنند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و 72 سنت معادل 2.32 درصد کاهش به 72 دلار و 97 سنت رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 2.36 درصد کاهش به 66.74 دلار به 1.61 دلار رسید.

قیمت نفت برنت در هفته گذشته حدود 12 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش قیمت هفتگی از دسامبر بوده است. نفت آمریکا نیز در هفته گذشته 13 درصد کاهش یافت که بزرگترین افت هفتگی قیمت خود از آوریل گذشته را رقم زد.

تحلیلگران معتقدند که شرایط بنیادی بازار نفت چندان وخیم نیست. اما این نگرانی وجود دارد که نفت نتواند جایگاه خود را به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن مانند پول یا طلا حفظ کند.

بحران در بخش بانکی و ترس از رکود احتمالی اقتصاد، قیمت نفت را کاهش داد.

ورشکستگی بانک سیلیکون ولی و امریکن سیگنچر و مشکلاتی که در بانک های کردیت سوئیس و فرست ریپابلیک به وجود آمد نیز باعث افت بازار سهام شد.

تحلیلگران همچنان انتظار دارند که عرضه جهانی نفت محدود از قیمت نفت در آینده حمایت کند.

اعضای ائتلاف اوپک پلاس کاهش این هفته قیمت نفت را به جای عدم تعادل عرضه و تقاضا به محرک های مالی نسبت دادند و انتظار دارند بازار به زودی با ثبات شود.

قیمت نفت آمریکا برای اولین بار از دسامبر 2021 به زیر 70 دلار در هر بشکه سقوط کرد و دولت را بر آن داشت تا ذخایر استراتژیک خود را دوباره پر کند.

انتظار می رود افزایش تقاضا در چین از قیمت نفت حمایت کند. صادرات نفت خام آمریکا به چین در ماه مارس به بالاترین سطح خود در دو سال و نیم گذشته رسید.

در نشست روز پنجشنبه، عربستان سعودی و روسیه بر تعهد خود به تصمیم اکتبر اوپک پلاس برای کاهش تولید تاکید کردند. نشست وزیران اوپک پلاس سوم آوریل برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید