قیمت جهانی نفت امروز 3 مارس 1401

قیمت جهانی نفت امروز 3 مارس 1401

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 23 سنت معادل 0.28 درصد کاهش به 82 دلار و 82 سنت رسید.

انتظارات افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا برای سوخت دامن زد و قیمت نفت را در روز چهارشنبه کاهش داد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 23 سنت معادل 0.28 درصد کاهش به 82 دلار و 82 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 18 سنت یا 0.24 درصد کاهش به 76.16 دلار معامله شد.

فدرال رزرو آمریکا جزئیات آخرین نشست امروز خود را منتشر خواهد کرد که به معامله گران راهنمایی در مورد سیاست های پولی آینده این بانک می دهد. نرخ بهره بالاتر، ارزش دلار را افزایش می‌دهد و خرید نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر جهان گران‌تر می‌کند.

تحلیلگران انتظار دارند که افزایش نگرانی های تورم باعث کاهش قیمت نفت شود، اما بازار محتاطانه امیدوار است که تقاضا برای بنزین و سوخت جت در چین بهبود یابد.

علاوه بر این، افزایش ذخایر نفت خام ایالات متحده بر نگرانی ها در مورد تقاضای نفت افزوده است.

از سوی دیگر، انتظارات کاهش عرضه جهانی نفت و افزایش تقاضا در چین از قیمت کلی نفت حمایت خواهد کرد. انتظار می رود واردات نفت چین در سال جاری رکورد جدیدی را برای پاسخگویی به تقاضای افزایش یافته برای سوخت حمل و نقل و عملیات جدید پالایشگاه به ثبت برساند.

چین پیش بینی می کند که بازار گردشگری این کشور در سال جاری احیا شود و مسافران پس از لغو سیاست صفراوی ویروس کرونا که مردم را به مدت 3 سال در خانه نگه داشته بود، سفرهای خود را از تابستان آغاز کنند./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید