قیمت جهانی طلا امروز 15 مارس 1401

قیمت جهانی طلا امروز 15 مارس 1401

هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 1854.81 دلار رسید.

اعلام بانک های مرکزی بزرگ جهان مبنی بر افزایش بیشتر نرخ بهره برای مهار تورم باعث کاهش تقاضا برای خرید طلا و کاهش قیمت این فلز گرانبها در روز دوشنبه شد. زمانی از طلا به عنوان پناهگاه امن در برابر افزایش قیمت ها یاد می شد.

هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 1854.81 دلار رسید.

افزایش نرخ بهره باعث می‌شود سرمایه‌گذاران کمتر تمایل داشته باشند که پول خود را در دارایی‌های بی‌سود مانند طلا بگذارند.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در برابر کنگره در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، و همچنین گزارش حقوق و دستمزد فوریه در روز جمعه هستند که سیاست‌های پولی بانک مرکزی را تعیین می‌کند.

مری دیلی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو روز شنبه گفت که اگر داده های تورم و بازار کار همچنان بالاتر از حد انتظار باشد، نرخ بهره دوباره افزایش خواهد یافت و برای مدت طولانی تری بالا باقی می ماند. توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند روز جمعه گفت که نرخ بهره در محدوده 5.5 تا 5.75 درصد خواهد بود.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار فلزات در مارکس، در یادداشت ماهانه خود نوشت: «طلا بین 1775 تا 1900 دلار معامله خواهد شد. انتظار می رود تصمیمات در نشست کمیته بازار آزاد فدرال در ماه مارس سخت تر از انتظار سرمایه گذاران باشد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز گفت که تورم در منطقه یورو در کوتاه مدت در این سطح بالا باقی خواهد ماند. بنابراین احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره در این ماه وجود دارد.

امروز، نقره با 0.50 درصد افزایش به 21.35 دلار رسید و پلاتین با 0.43 درصد کاهش به 978.46 دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید