قیمت دلار 28 هزار تن است؟ / کمر بازار ارز و سکه شکست

قیمت دلار 28 هزار تن است؟  / کمر بازار ارز و سکه شکست

روز جدید : پدیده جالبی در بازار ارز رخ داد. در بازار آزاد بیشتر فروشنده بودند، اما در بخش سهمیه‌ای که نرخ دلار کمتر می‌شد، صف خرید بود.

در معاملات دیروز ارز، قیمت دلار هرات نه تنها یک کانال کاهش یافت، بلکه پشتوانه 29 هزار و 800 دلاری را نیز از دست داد، به طوری که پس از مدت ها حضور در بازار ارز، شاهد تقاضای 28 هزار دلاری خواهیم بود.

کف حساس دلار در بازار هرات گم شد

یک کف حساس 30400 تنی در بازار هرات گم شد. به محض از دست رفتن این سطح، پشت بازار ارز شکست و قیمت ها در تهران و سلیمانیه کاهش یافت.

کاهش قیمت سکه برجام / خروج موقت از بازار سکه

دلار در تهران 900 تن و در سلیمانیه 700 تن کاهش یافت. قیمت دلار هرات نه تنها یک کانال کاهش یافت، بلکه پشتوانه ۲۹۸۰۰ دلاری را نیز از دست داد، به طوری که پس از مدت ها در بازار ارز شاهد تماس ۲۸ هزار دلاری خواهیم بود.

شوک احیای برجام به قیمت دلار

کارگردان پاییز امسال احیای برجام بود. عباس عبدی، روزنامه نگار و فعال سیاسی سه روز پیش در توییتی اعلام کرد که امضای برجام از ایران را نهایی کرده است.

این توییت در بازار منتشر شد و به دلیل ماهیت شین بیشتر از سایر اخبار جدی گرفته شد. سخنگوی وزارت امور خارجه در آخرین روز ریاست جمهوری خود گفت که ایالات متحده متعهد است تضمین کند که ایران به عملکرد اقتصادی ایران احترام می گذارد و این قطعنامه 2231 است.

آخرین خبر را رویترز نیز منتشر کرده است. رویترز گزارش داد که رابرت مالی روز دوشنبه عازم قطر شد و علی باقری نیز روز بعد راهی قطر خواهد شد. معامله گران معتقدند در دور جدید از آنجایی که روسیه میانجی ایران و آمریکا نیست، احتمال توافق بیشتر است. دلیل بیان شده برای این تحلیل جالب بود.

مذاکره بدون میانجیگری روسیه؟

کیهان روز دوشنبه مقاله ای در انتقاد از مذاکرات دوحه داشت. این روزنامه هشدار داد که مذاکرات دوحه می تواند منجر به این تصور شود که چین و روسیه دور زده شده اند. معامله گران می گفتند وقتی کیهان چنین چیزی دارد یعنی مذاکرات بدون میانجیگری روسیه انجام می شود وگرنه کیهان این کار را نمی کند.

یک پدیده ارزی جالب

پدیده جالبی در بازار ارز رخ داد. در بازار آزاد بیشتر فروشنده بودند، اما در بخش سهمیه‌ای که نرخ دلار کمتر می‌شد، صف خرید بود.

این پدیده متضاد شکل جالبی به بازار داد. ظاهراً کسانی که با نرخ آزاد خرید کرده بودند از روی خوش بینی در صف فروش قرار گرفتند و کسانی که در قسمت سهمیه بندی بودند با امید به سود، قصد خرید داشتند.

خطر انجماد نقدینگی بازار ارز

در مجموع حوادث روز دوشنبه در بازار ارز خطر بروز پدیده را افزایش داد. انجماد نقدینگی انجماد نقدینگی مانند شرایط نگهداری یا خرید و نگهداری طولانی مدت است، اما به زور اتفاق می افتد و صاحب آن سودی نمی برد و در بهترین حالت ارزش پول را حفظ می کند.

نرخ حباب سکه افزایش یافت، معامله گران محتاط بودند

در بازار سکه قیمت سکه رفاه بیش از 500 هزار تومان کاهش یافت و سکه بازار با 300 تومان کاهش به 14 میلیون و 600 رسید که با این نرخ حباب سکه 100 هزار تومان افزایش یافت و دلیل آن نیز این بود. افزایش و کاهش قیمت جهانی طلا در هر اونس.

منظور از بازار سکه فاصله 400 هزار جلدی از خرید و فروش بود که نشان می دهد احتیاط در بازار حاکم است.

دیدگاهتان را بنویسید