قیمت سی.ان.جی افزایش یافت دولت: ارزان شد، گران شدیم بنزین گران می شود؟

قیمت سی.ان.جی افزایش یافت دولت: ارزان شد، گران شدیم بنزین گران می شود؟

روز جدید مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در حوزه CNG با توجه به اینکه این سوخت اکنون در نقطه سربه سر قرار دارد، یعنی مبلغ دریافتی از مردم به اندازه حق الزحمه پوشش عملیاتی است. هزینه ها افزایش نرخ اعمال می شود، اما بحث افزایش نرخ برای سوخت های مایع مانند بنزین، گازوئیل و نفت سفید منتفی است.

علی اکبر عرب عماری با بیان اینکه در حال حاضر دولت برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت مایع ندارد، اظهار داشت: اگر در این راستا برنامه ای وجود داشت در تبصره 14 به آن اشاره می شد اما تاکنون چنین موضوعی مطرح نشده است.

وی با اشاره به جزئیات افزایش حق الامتیاز جایگاه داران و تاثیر آن بر قیمت سوخت، گفت: بر اساس ابلاغ کمیته ای متشکل از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، برنامه ـ بودجه، همه ساله بر اساس ابلاغ به هیات وزیران، حق امتیازها اجرا می شود. سازمان و شرکت صدا و سیما. بدین ترتیب پس از بررسی و بررسی مستندات هزینه محل برگزاری، این موضوع محقق می شود، سازمان پشتیبان استعلام های لازم را انجام می دهد و طی جلسه ای به این موضوع توسط این سه سازمان رسیدگی می شود.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: امسال نیز مانند هر سال این موضوع بررسی شد و جلسه ای برای نظارت و پروتکل به توافق رسید. پس از تصویب کمیسیون چهاردهم از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه به شورای دولت اعلام می شود.

عرب عامری با بیان اینکه این مصوبه هفته گذشته در شورای دولت اعلام شد و امروز به صورت غیر رسمی به ما اعلام شد که افزایش 45 درصدی خواهد بود، گفت: این طرح شامل بنزین، نفت، گاز و CNG است و این اختیار به وزارت نفت داده است تا اگر بخواهد از مکان هایی که فروش کمتری دارند حمایت کند، این 45 درصد را با رعایت سقف بودجه تخصیصی به صورت مرحله ای اجرا کند.

در همین رابطه علی اکبر نژادعلی – مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران – نیز به ایسنا گفت: افزایش تکلیف جایگاه داران ربطی به قیمت سوخت ندارد و برنامه ای برای تغییر قیمت وجود ندارد. از سوخت پاداش جایگاه ها هر سال افزایش می یابد و قیمت سوخت تغییر نمی کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: در حال حاضر برنامه ای برای افزایش قیمت فرآورده های نفتی وجود ندارد.

روز گذشته دولت مصوبه مربوط به تعیین حق الامتیاز خدمات پمپ بنزین ها در سال 1401 را بر اساس پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نفت، حق الامتیاز خدمات پمپ بنزین ها شامل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده را ابلاغ کرد. ، در سال 1401 با اعمال 45 درصد افزایش نسبت به سال 1400 تعیین شد.

بر اساس این مصوبه، میانگین نرخ حق الامتیاز جایگاه های گاز طبیعی فشرده (CNG) در سال 1401 نسبت به سال 1400 (طبق طبقه بندی) 45 درصد افزایش می یابد. مبلغ کمیسیون پمپ بنزین از محل فروش توسط پمپ بنزین ها اخذ می شود. همچنین برای جبران حق الزحمه جایگاه های تحویل گاز طبیعی فشرده (CNG) قیمت تحویل هر مترمکعب 5700 ریال تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید