قیمت فروش سوالات آزمون داوطلبی از 20 میلیون تا 1 میلیارد تومان!

قیمت فروش سوالات آزمون داوطلبی از 20 میلیون تا 1 میلیارد تومان!

امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه دانش آموزان و بزرگسالان، آموزش از راه دور و آزاد واحدهای نظری دوره دوم متوسطه در دی ماه 1401 با شرکت 248 هزار و 903 داوطلب در 1202 حوزه امتحانی از روز شنبه 12 دی ماه آغاز و پایان یافت. روز دوشنبه، 20-ام ادامه در 6 دسامبر.

بر اساس بند 5 ماده واحده، الحاق و اصلاح موادی از سیاست ها و ضوابط ساماندهی ارزیابی و پذیرش متقاضیان پذیرش در موسسات آموزش عالی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دارندگان گواهی پایان کار. آموزش متوسطه (دوره متوسطه شش ساله، دوره متوسطه چهار ساله، دوره نیم ساله سه ساله، دوره پیش دانشگاهی نیم ساله، دوره پیش دانشگاهی یک ساله، دوره سه ساله یک ساله، دوره پیش دانشگاهی یک ساله، دوره دوم متوسطه نظری 3-3-3-3) و دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای، کاردانی و نظری که داوطلب آزمون سراسری در گروهی غیر منطبق با رشته تحصیلی خود هستند، در امتحانات نهایی برای ایجاد سوابق تحصیلی شرکت می کنند. یا نمرات خود را بازیابی کنند.

بنابراین از امسال و با توجه به تاثیر قوی مراجع علمی در پذیرش نهایی متقاضیان کنکور دانشگاه ها و کنکور سراسری دو مرحله ای که اولین دوره آن دی ماه امسال برگزار می شود، آموزش و پرورش این فرصت را فراهم می کند. برای بازگرداندن نمرات دروس تکمیل شده داوطلبان، بنابراین می توان گفت که بخش قابل توجهی از دانش آموزانی که در آزمون شرکت نکرده اند که چندین سال از دریافت مدرک خود می گذرد، در آذرماه در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد. سایر شرکت کنندگان

در چنین شرایطی، طرح سوالات سودجویان در برخی کانال های تلگرامی، امنیت برگزاری آزمون هایی را که قرار است سهم 40 درصدی در پذیرش نهایی متقاضیان ورود به دانشگاه ها داشته باشد، به وجود آورده است.

تا کنون امتحانات نهایی در روزهای سوم، پنجم، هفتم، دهم، دوازدهم و چهاردهم برگزار شده است که سوالات دروسی مانند عربی، فیزیک، شیمی و … از جمله آنهاست. منتشر شده است که چ. مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در پاسخ به این مشکل از شناسایی سریع حوزه های امتحانی از محل درج سوالات خبر داد و اعلام کرد که نمرات دانش آموزانی که با ابزار و وسایل تقلب به جلسه امتحان رفته اند، خواهد بود. صفر بوده و پردازش خواهند شد

زارعی همچنین اعلام کرد با همکاری سازمان سنجش، دستگاه سیگنال یاب را اضافه و به زون ها ارسال کردیم و گارد آزمایشی نیز به سیگنال یاب مجهز شد.

همچنین در هفته جاری معاون اجتماعی پلیس فتا از تشکیل 70 یگان ویژه در پلیس فتا تهران و شهرستان ها برای رصد فضای مجازی، شناسایی تعداد زیادی از سایت های مجرمانه و مسدودسازی 9 کانال و صفحه مدعی فروش موضوعات امتحان نهایی خبر داد. .

بررسی سوالات آزمون سلامت در روز چهارشنبه
اما دیروز 23 آذرماه برخی کانال های تلگرامی پرسشنامه دوره بهداشت و سلامت را 11 دقیقه پس از شروع جلسه بازنشر کردند و به همین دلیل ساعت 11:10 آن را منتشر کردند و به تدریج پاسخ سوالات را درج کردند. همانطور که از پیام های درج شده در یکی از کانال های تلگرامی مشخص است، هدف اصلی این سودجویان ایجاد و ترویج فروش سوالات آزمون سراسری آذرماه است.

وقتی سوالات امتحانی با هم فروخته می شود
می‌توانید برخی از پیام‌های آنها را در زیر بخوانید: «تقریباً دو هفته یا کمتر مانده است، سریع عمل کنید، بهترین فرصت همین ژانویه است.» دقایقی پس از شروع جلسه. سوالات کنکور در قرنطینه نگه داشته می شود، حتی رابط قرنطینه را در کرج می دانیم، اما یک نفر 2 میلیارد می گیرد. بدانید که هیچ کس نمی تواند قبل از جلسه بیاید. فقط در طول جلسه بیرون می آید.”

یکی از معلمان امتحانی درباره فروش سوالات امتحانی می گوید: فروش سوالات امتحانی رایگان است، درآمد آنها از محل ثبت نام کلاهبردارانی است که به آنها از امتحان اطمینان می دهند. قیمت واقعی ها 1 میلیارد تومان و قیمت سارقان 20 میلیون تومان است. متأسفانه این پول برای پولدارها پول نیست»، «کلاهبرداری در امنیت کامل انجام شد، بچه ها مشکلی نداشتند، امنیت برای آنها فراهم شد، مسئولان گرم هستند».

والدین یکی از دانش‌آموزان پایه دوازدهم که می‌خواهد در کنکور رشته تجربی شرکت کند، به پیامدهای نگران‌کننده و آسیب‌های روحی این اتفاقات اشاره کردند و به ایسنا گفتند: همانطور که اکنون می‌شنوم و با توجه به گزارش‌ها در راه است. در و دقایقی بعد از امتحان سوالات منتشر و تقلب شد. جنایات علیه کودکان. کسی که پول دارد پرسش و پاسخ را می خرد و انعکاس 40 درصدی کنکور برای اوست و هر که ندارد ظلم می شود.

وی افزود: دانش آموزی که سخت کار می کند باید با فردی که واجد شرایط نیست رقابت کند و متاسفانه این فرد در جایگاه بالاتری قرار گرفته است. این تصمیم موثر است زیرا با تصمیمی که جامع نیست به کودکان آسیب می رساند و آینده آنها به راحتی از دست می رود.

پسری که از استان آذربایجان شرقی در کنکور شرکت می کند، توضیح می دهد: «برای ارتقای معدل و کنکور آذرماه در برخی از رشته ها ثبت نام کردم و تاکنون دو آزمون دینی و عربی شرکت کرده ام. سطح امنیت و مراقبان فاجعه بود. منطقه ما فلزیاب ندارد و یک نفر با دست مراقبان را جستجو می کند و امکان یافتن ابزار کلاهبرداری و تلفن همراه وجود ندارد، مثلاً اگر گوشی در کفش باشد نمی توانند آن را پیدا کنند.

و می افزاید: یکی از بچه ها کنارم نشسته بود و گوشی اش را از جیبش درآورد و جواب ها را نوشت و بعد رفت. من که سه روز درس خوندم فقط سرم رو تکون دادم و گفتم ای کاش گوشی میگرفتم و از این صحنه عکس میگرفتم برای اثبات و میگفتم فارغ التحصیلی اینطوریه. دو نفر را در اطرافم دیدم که گوشی داشتند. «جالب است که مدرسه ای که ما می خوانیم هنرستان دخترانه است و معلمان آن خانم هستند و یک زن به سختی می تواند از پسران در این سن مراقبت کند و چیزی به آنها بگوید.

این داوطلب پشتکوری می‌گوید: «این کلاهبرداری‌ها و نمرات بالایی که کسب می‌شود، تراز کنکور را تغییر می‌دهد و این رقابت دیگر سالم نیست. حقیقت این است که در منطقه فقیرانه ای درس می خوانم، پدرم به لطف خدا از دنیا رفت، من هم اهداف و آرزوهایی دارم و مادرم منتظر من است. معدل من قبل از کرونا 19 به بالا بود، اما در دوران کرونا، معدل من خیلی افت کرد و مجبور شدم برای بازگرداندن معدل در امتحانات شرکت کنم، اما اینطور که گفته شد، این روش منصفانه نیست.

دختری که در کنکور قبول شده نیز می گوید: من دانشجوی آینده هستم و در آزمون های بازیابی معدل شرکت می کنم. در امتحان عربی شرکت کرده بودم. در امتحان عربی کلاس مان تقلبی ندیدم، اما در اولین امتحانمان که ریاضی بود، یک لحظه برگشتم و دیدم یکی از بچه های ردیف آخر گوشی اش را بیرون آورده و دارد تقلب می کند. گزارش خود را زودتر از بقیه ما ارسال کرد. تقلب مانند نوشیدن آب است و آسان است. «بعضی از بچه‌ها کیسه‌ای را برمی‌دارند و آن را در تست می‌آورند و چون شفاف و غیرشفاف نیستند، می‌توانند گوشی را بیاورند و کنترل نمی‌شود.

و ادامه می دهد: «با وجود اینکه برای ارتقای معدل و کنکور درس می خوانم، به دلیل بی انگیزگی، کلاس هایم افت کرده است. اصلا با چه روحیه و چرا درس بخوانم».

یکی دیگر از دانش آموزان پایه دوازدهم با بیان اینکه سوالات و پاسخ آنها از کانال تلگرامی پخش می شود، گفت: البته من خودم شاهد تقلب در ایام امتحان نبوده ام اما همین که سوالات پخش می شود و به برخی افراد داده می شود استرس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید