قیمت پراید به 600 میلیون تومان می رسد!

سیاهکلی تصریح کرد: در صورت عدم واردات بدون شک متقاضیان باید پراید بالای 600 میلیون تومان خریداری کنند که این اظهار نظر بر اساس تحلیل سیاسی نیست بلکه نظر کارشناسی است و با توجه به شرایط بازار و سطح بیان می شود. از تقاضا

قیمت پراید به 600 میلیون تومان می رسد!

به گزارش ایلنا، لطف الله سیاهکلی تورم در بازار خودرو را با واردات و افزایش عرضه کنترل می کند و گفت: در شرایط فعلی امکان تخصیص ارز برای واردات خودرو در حجم بالا وجود ندارد. بنابراین مجلس پیشنهاد واردات خودروهای فرسوده اما با کیفیت را مطرح کرد و این موضوع در قانون بودجه نیز گنجانده شد. اما هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با این پیشنهاد مخالفت کرد.

نماینده مردم قزوین ادامه داد: فاطمی امین خبر آزادسازی واردات خودروهای درجه دو را اعلام کرد اما اطلاعات دقیقی از نحوه اخذ تاییدیه شورای عالی نظارت ارائه نکرد.

وی با بیان اینکه واردات خودروهای دست دوم حباب بازار را می شکند افزود: خودروهای دست دومی که کمتر از 5 سال از عمرشان می گذرد باید از کشورهای اروپایی، کره ای و ژاپنی وارد شود زیرا کیفیت این خودروها خوب است. و قیمت کاهش چشمگیری پیدا می کند امکان رفع التهاب در بازار و ایجاد فرصتی برای ایجاد فضای رقابتی وجود دارد.

سیاهکلی با اشاره به افزایش 42 درصدی قیمت کارخانه ای خودرو گفت: افزایش قیمت کارخانه ای خودرو باعث شده قیمت برخی خودروها در بازار داخلی به یک میلیارد تومان برسد. به نظر می رسد در صورت عدم واردات بدون شک متقاضیان باید پراید بالای 600 میلیون تومان بخرند که این اظهار نظر بر اساس تحلیل سیاسی نیست بلکه نظر کارشناسی بوده و با توجه به شرایط بازار و میزان مبلغ بیان شده است. تقاضا

وی نوسانات بازار خودرو را نگران کننده و تاسف برانگیز عنوان کرد و افزود: دارایی صاحب پراید نه تنها افزایش نیافته بلکه حداقل 4 برابر کاهش یافته است زیرا اگر خودروی وی نیاز به قطعات داشته باشد به سختی می تواند آن را تعمیر کند. امسال سال مهار تورم اعلام شده است و ما نباید به تورم دامن بزنیم، وظیفه اصلی دولت تنظیم، سیاست و نظارت است نه حکومت. او الان چه کار می کند؟

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس استیضاح وزیر صمت را کمکی به مهار تورم در بازار خودرو دانست و گفت: امیدواریم وزیر توانمندی جایگزین فاطمی امین شود تا بتواند مسائل را حل کند. واردات خودرو قانونی است و فقط به یک مدیر شایسته نیاز دارد که بتواند آن را انجام دهد. پارسال 3 میلیارد دلار به واردات خودرو اختصاص یافت که یک میلیارد دلار آن را پرداخت کردند، بنابراین مشکل قانونی و بودجه ای برای واردات وجود ندارد.

سیاه کهلی با اشاره به بزرگی وزارت حریم خصوصی گفت: وزارت حریم خصوصی با ادغام چند وزارتخانه ایجاد شد، بنابراین باید فردی ذیصلاح آن را مدیریت کند. به نظر می رسد دولت می خواهد صندلی وزارت را برای فاطمی امین نگه دارد، وزارت صمت را کوچک کند و سازمان تجارت را ایجاد کند، در حالی که نباید بودجه و گسترش وزارتخانه ها برای بازداشت افراد تعیین شود.

وی با تاکید بر مخالفت مجلس با ایجاد سازمان بازرگانی، افزود: نظارت مجلس بر کار سازمان امکان پذیر نیست و مجلس نمی تواند فعالیت تشکل ها را زیر سوال ببرد و پاسخ دهد. دولت برای حفظ فاطمی امین نباید وزارت صمت را کوچک کند.

دیدگاهتان را بنویسید