قیمت گوشی های آیفون 14 در بازار

یکی از فروشندگان تلفن همراه درباره وضعیت فعلی بازار به همشهری گفت: پیش بینی ما این بود که در پایان شهریور و ابتدای مهر شرایط بازار بهتر شود اما شرایط کاملا برعکس است و تقاضا به شدت کاهش یافته است. دلیل افت تقاضا را بیان کرد و افزود: علاوه بر این، در 2 ماه گذشته مشکلات رجیستری بر مشکلات فروشندگان و خریداران افزوده است به گونه ای که پس از رفع مشکل رجیستری پیامک در شهریور ماه، اکنون ما مشکل مشترکی در اینترنت دارند و گوشی ها تعویض شده اند فعال نمی شوند.

به گفته وی، در قراردادهای فروش، گزینه یک ماهه برای فعال سازی گوشی ها مشخص شده بود که برخی خریداران قبول کردند و برخی دیگر قبول نکردند و این موضوع برای فروشنده و خریدار مشکل ساز شد.
این کارشناس بازار موبایل افزایش قیمت دلار را یکی دیگر از عوامل رکود بازار موبایل عنوان کرد و افزود: نوسانات قیمت ارز باعث بلاتکلیفی متقاضیان و منتظر کاهش قیمت شده است و خیر. خرید می کند مگر در مواقع ضروری.

یکی دیگر از فروشندگان ارائه دهنده خدمات تعمیرات موبایل کاهش نقدینگی مردم را اولین عامل موثر در بازار می داند و می افزاید: تقاضا برای خدمات تعمیرات نیز به شدت کاهش یافته و مردم نمی توانند گوشی های خراب خود را تعمیر کنند. رضا حاجی پور افزود: تا پیش از این مردم برای خرید گوشی درخواست خرید اقساطی داشتند اما اکنون با این پدیده مواجه هستیم که مشتری می خواهد هزینه تعمیر گوشی را به صورت اقساطی بپردازد.

وی با بیان اینکه بازه قیمتی پرفروش ترین گوشی های بازار از 4 تا 10 میلیون تومان است، درباره تاثیر افزایش نرخ دلار بر قیمت موبایل، گفت: افزایش نرخ دلار. بازار را شوکه کرد، اما چون تقاضا نبود، استقبال نشد و قیمت ها ثابت ماند.

آغاز ثبت سفارش گوشی های پرچمدار
رکود بازار موبایل در حالی رخ می دهد که کارشناسان پیش بینی می کنند کاهش و کاهش روند واردات در فصل افزایش تقاضا مشکلاتی را در تامین بازار ایجاد کند. ثبت سفارش واردات گوشی های بالای 600 دلار از 24 اردیبهشت ماه متوقف شد و برای گوشی های زیر این قیمت، توزیع ارز در تابستان با مشکلاتی مواجه شد که به نظر می رسد دولت اقداماتی را برای رفع آن آغاز کرده است.

روز گذشته سخنگوی انجمن واردکنندگان دستگاه های سیار در گفتگو با همشهری از آغاز ثبت سفارش گوشی های بالای 600 دلار به شرط دریافت ارز از محل صادرات خبر داد و افزود: در حال حاضر ، ثبت سفارش به این صورت انجام می شود اما فرض بر این است که ارز دریافتی از صادرات افراد به آن اضافه شود.محمدرضا علیان در خصوص مشکلات دریافت ارز از محل صادرات خود گفت: تخصصی خرید و فروش بین المللی درخواست تفکیک 2 منطقه صادرات و واردات است و واردکنندگان تلفن همراه کمتر وارد منطقه صادراتی می شوند.

وی افزود: دولت برای تامین بازار گوشی های پرچمدار ایران راهی را انتخاب کرده است که خرید این گوشی ها منوط به تحویل ارز از محل صادرات است اما تعداد واردکنندگانی که می توانند وارد کنند در این راه بسیار محدود است

سخنگوی انجمن واردکنندگان دستگاه های موبایل تعداد کل شرکت های دارای مجوز واردات گوشی تلفن همراه را یک هزار و 150 شرکت و تعداد شرکت هایی که در حوزه صادرات فعال هستند کمتر از 10 شرکت است. آلیان افزود: انجمن درخواست کرد واردکنندگان بتوانند از ارز حاصل از صادرات به سایر حوزه ها برای واردات گوشی های پرچمدار استفاده کنند.

قیمت آیفون 14 63 میلیون تومان است
واردات آیفون 14 هنوز در سامانه های بازرگانی و گمرکی شناسه ندارد و تا زمانی که این شناسه در سامانه ها ثبت نشود، امکان واردات تجاری وجود ندارد. ممنوعیت رجیستری آیفون 14 به تازگی برداشته شده و گوشی هایی از این مدل که به صورت مسافری وارد کشور شده بودند قابل فعال سازی هستند.فروشندگان می گویند قیمت فعلی گوشی آیفون 14 رجیستری نشده 52 تا 53 میلیون تومان است و قیمت آن گوشی های رجیستر شده 62 تا 63 میلیون تومان است. با توجه به اینکه رجیستری این گوشی ها به تازگی آغاز شده است، آمار دقیقی از تعداد آنها در کشور در سامانه همتا وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید