گوشی های آیفون 14 به صورت قاچاق وارد بازار می شوند

گوشی های آیفون 14 به صورت قاچاق وارد بازار می شوند

روز جدید سمانه همتا ضمن هشدار به فروشندگان گوشی های آیفون 14، از عرضه تمامی گوشی های آیفون 14 در بازار بوتلگ خبر داد.

سمانه همتا در پیامی اعلام کرد که تاکنون هیچ گوشی آیفون 14 به هیچ رویه ای ثبت نشده و گوشی های موجود در بازار کالای قاچاق محسوب می شود.

در این پیام آمده است: در پی انتشار اخبار ضد و نقیض در رسانه ها و سوالات مکرر مردم در خصوص وضعیت آیفون 14، به اطلاع می رسانیم به دلیل عدم واردات قانونی این مدل از گوشی ها، تمامی گوشی های آیفون 14 در کالای قاچاق قرار دارند. بازار؛ بنابراین اکیداً به کلیه سندیکاها توصیه می شود تا زمان مشخص شدن وضعیت واردات قانونی آیفون 14 از خرید و فروش آیفون 14 خودداری کنند.

متأسفانه اتحادیه های صنفی با وعده هایی این گوشی ها را به مردم می فروشند که باید از سوی اتحادیه ها و نهادهای نظارتی مربوطه بررسی شود.

لازم به ذکر است که استعلام احراز هویت سیستم همتا، این گوشی ها را قاچاق اعلام می کند. امکان استعلام اصالت با ارسال شناسه 15 رقمی IMEI به سامانه همتا از پورت ها با کد دستوری *#7777، وب سایت hamta.ntsw.ir و اپلیکیشن همتا وجود دارد.

شناسه IMEI را می توان با شماره گیری کد دستوری *#06# روی دستگاه یا از جعبه مشاهده کرد. همچنین به محض قرار دادن سیم کارت، سامانه همتا این گوشی ها را قاچاق اعلام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید