لحظه پرداخت حقوق 5 ماهه معوق مستمری بگیران اعلام شد

لحظه پرداخت حقوق 5 ماهه معوق مستمری بگیران اعلام شد

در عین حال حقوق بازنشستگان در ششمین ماه سال افزایش یافت و به گفته رئیس تامین اجتماعی قرار است سازوکار پرداخت معوقات مشخص شود.

از بیستم شهریور ماه پرداخت حقوق بازنشستگان بر اساس ضوابط جدید آغاز می شود و این در شرایطی است که مستمری بگیران منتظر تعیین معوقات 5 ماهه اول سال هستند.

بر اساس احکام صادره، مستمری بگیران تامین اجتماعی از بیستم تا سی و یکم شهریور ماه (به ترتیب حروف الفبا) با افزایش 38 درصدی به اضافه 550 هزار تومان حقوق و مزایای خود را دریافت خواهند کرد.

همانطور که در گزارش ها آمده است جلسه ای برای تعیین مهلت پرداخت معوقات کارگران بازنشسته در حال برگزاری است.

در همین راستا اعضای شورای عالی بازنشستگان اعلام کردند که مطالبات مستمری بگیران قطعا تا پایان سال پرداخت می شود.

این در حالی است که هنوز زمان دقیق پرداخت معوقات مشخص نشده است و اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگی اعلام کردند جلسه ای با مدیرعامل CSR برگزار می شود. در این جلسه نحوه پرداخت معوقات پنج ماهه مستمری بگیران مطرح و به اطلاع مستمری بگیران می رسد.

پیش از این، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره زمان پرداخت معوقات گفت: در حال برنامه ریزی هستیم، همچنین جلساتی را با کانون بازنشستگان برگزار کرده ایم تا ساز و کار پرداخت معوقات مشخص شود.

وی در خصوص پرداخت معوقات به مستمری بگیران گفت: برای معوقات از فروردین تا اول شهریور برنامه ریزی شده است. پنج ماهه و نحوه پرداخت معوقات در اسرع وقت اعلام می شود./هابر آنلاین

بازنشستگان تامین اجتماعی می توانند با مراجعه به سایت تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را به صورت آنلاین مشاهده و دریافت کنند.

بازنشسته تامین اجتماعی فردی است که توسط سازمان تامین اجتماعی بیمه شده و 30 سال حق بیمه خود را به آن سازمان پرداخت کرده است.

مستمری بگیر دولتی شخصی است که به طور رسمی توسط دولت استخدام می شود. مستمری بگیر نظامی به شخصی گفته می شود که در نیروهای مسلح کار کرده باشد.

بر اساس این دسته، روش‌های مشاهده آنلاین فیش‌های حقوق بازنشستگان متفاوت است.

در این متن نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی توضیح داده شده است.

بازنشستگان تامین اجتماعی می توانند فیش حقوقی خود را از طریق سامانه تامین اجتماعی و با استفاده از کد ملی دریافت کنند.

برای مشاهده فیش، داشتن نام کاربری و رمز عبور فعال در سامانه تامین اجتماعی الزامی است. پس ابتدا حساب کاربری خود را بسازید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

میزان پرداختی به مستمری بگیران از تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه مشخص شد + جزئیات

ارائه خدمات درمانی برای بازنشستگان 65 سال به بالا رایگان شد.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی از صفر شدن هزینه خدمات درمانی مستمری بگیران بالای 65 سال تامین اجتماعی خبر داد.

شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: هزینه بستری بیمه شدگان 65 سال و بالاتر سازمان تامین اجتماعی در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی به صفر رسید. پیش از این تنها در بیمارستان های خصوصی سازمان تامین اجتماعی این گونه خدمات ارائه می شد.

غفاری افزود: همچنین در شهرهایی که تامین اجتماعی فاقد بیمارستان خصوصی است، این امکان وجود دارد که بیمه شدگان با مراجعه به مراکز دولتی و دانشگاهی خدمات بستری را به صورت کاملا رایگان و بدون پرداخت فرانشیز 10 درصد دریافت کنند.

بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت فیش حقوقی خود باید مراحل زیر را انجام دهند:

1: برای این کار ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی به آدرس www.tamin.ir./sana شوید

سقف معافیت مالیاتی برای بازنشستگان
صادقی در ادامه به مالیات بر درآمد اشاره کرد و گفت: باید سقف معافیت مالیاتی را در حوزه حقوق و دستمزد افزایش دهیم. خط فقر مطلق در کشور ما در حال حاضر 11 میلیون تومان است. فردی که فقیر است باید از مالیات معاف شود پس حداقل مالیات اشتباه است اما باید مالیات متوسط ​​باشد.

وی گفت: پیشنهاد من تشکیل شورای هماهنگی متشکل از کانون بازنشستگان و کارکنان دولت و تامین اجتماعی برای پیگیری این مجموعه مطالبات مشترک است.

صادقی در پایان از واگذاری سهام بانک رفاه کارگران انتقاد کرد و گفت: بانک رفاه سرمایه کارگران و مستمری بگیران است و در اصل با سرمایه سازمان تامین اجتماعی کارگران تاسیس شده است. بانک رفاه خط قرمز ماست هیچکس حق خیانت به این بانک را ندارد و ما با چنین تصمیمی مخالفت خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تاکید کرد: اگر هدف از واگذاری این بانک اجرای سیاست کلی نظام است باید سهام بانک رفاه را در اختیار کارگران و مستمری بگیران قرار دهند. اگر بانک رفاه از دست کارگران و مستمری بگیران خارج شود، سازمان با مشکل تامین نقدینگی مواجه شده و در انجام تعهدات خود دچار مشکل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید