لزوم تحقق 25 درصد باقیمانده حقوق جبرانی مستمری بگیران

لزوم تحقق 25 درصد باقیمانده حقوق جبرانی مستمری بگیران

جلسه ای با حضور عبدالحمید آبایی حسنی رئیس هیئت مدیره کانون مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی خوزستان، حمید باوی بهرا رئیس کانون بازنشستگان اهواز، حمیدیه و کارون، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، اسدی رئیس مرکز عالی کشور و میتبی یوسفی نماینده مردم اهواز حمیدیه کارون و باوی در شورای اسلامی برگزار و مطالبات و مشکلات مستمری بگیران بررسی شد.

در این جلسه ابایی حسنی با اشاره به باقیمانده 25 درصدی همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: در سال 98 و 1400 75 درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شد اما 25 درصد آن باقی ماند که به فراموشی سپرده شد. تاکنون مستمری بگیران تامین اجتماعی خوزستان برای این درخواست به مراکز بازنشستگی مراجعه می کنند و پاسخ قانع کننده ای برای آنها نداریم. وی در خصوص حق جنگ و بدی آب و هوا افزود: حق جنگ و بدی آب و هوا یکی از مطالبات مستمری بگیران تامین اجتماعی در خوزستان است; همه شهرهای خوزستان درگیر جنگ بودند و این امتیازات باید به هر کدام داده شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان گفت: مستمری بگیران تامین اجتماعی خوزستان دوران جوانی خود را در هشت سال دفاع مقدس سپری کردند، دریافت این مزایا حق آنهاست. متاسفانه در حال حاضر برخی از کارکنان سازمان ها و اداراتی که هیچ حضور خارجی در جنگ تحمیلی نداشتند از این مزایا برخوردار می شوند اما مستمری بگیران خوزستانی همچنان منتظر حمایت مسئولان برای تحقق این وعده هستند. وی همچنین درباره موضوع درمان و کمبود تجهیزات، امکانات و پزشکان متخصص در مراکز درمانی و شهرهای فاقد کلینیک خصوصی افزود: 230 هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی در خوزستان وجود دارد که با احتساب تعداد برآوردی افراد تحت پوشش جامعه، یک میلیون و 500 هزار نفر می گویند با مشکلات پزشکی مواجه هستند که باید حل شود.

آبایی حسنی بیان کرد: بیمارستان های خصوصی سازمان تامین اجتماعی با این کمبودها نمی توانند پاسخگوی ظرفیت آماری مستمری بگیران این استان باشند و باید برای این مشکل چاره اندیشی شود. وی سپس در خصوص سهمیه زیارتی و وام مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان اظهار داشت: سهمیه وام و زیارت جوابگوی ظرفیت عظیم مستمری بگیران تامین اجتماعی خوزستان نیست و خواهان افزایش این ظرفیت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید