لقب ایلام پایتخت نمازگزاران اباعبدالله الحسین(ع) به صورت گسترده توزیع شود.


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890334

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نظر مسئولان در مورد اربعین حسینی باید بالا باشد زیرا مسیر اربعین حسینی مسیر و زمینه ظهور حضرت حجت (عج) است، گفت: ایلام پایتخت زائران است. اباعبدالله الحسین(ع) با خدمت رسانی مناسب به زائران اربعین در جهان فراگیر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام صبح امروز (4 مردادماه) در جلسه هماهنگی اجتماع کارکنان اربعین حسینی. ، گفت: خداوند متعال به مردم فرصت داده و استان ایلام نیز تضمین کرده است که بتوانیم از فیوضات اربعین حسینی بهره مند شویم.

حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» تصریح کرد: این فرهنگ عبادت امام حسین (ع) مردم را تحت تأثیر خود قرار داده است و از دیرباز در استان کمک هایی هرچند اندک در اختیار زائران اربعین حسینی قرار می گرفت که نشان از ارادت و ارادت امام حسین (ع) دارد. اهل ولایت برای اهل بیت طهارت و پاکی (علیهم السلام) و خادم حسینی است.

وی افزود: این خدمت رسانی مردم استان به زائران معظم له سیر مبارکی است که رو به افزایش است و امروز دولت همچنان در حال کار است و باید نظر مسئولان نسبت به اربعین حسینی بالا باشد چرا که راه و رسم اربعین حسینی است. راه و زمینه ظهور حضرت خوجت (ع) است. ) است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه برنامه ریزی برای اربعین حسینی باید برای پنجاه سال آینده باشد و مشارکت مردم در اربعین حسینی و ارائه خدمات به زائران فراگیر باشد. وی بیان کرد: تلاش کنیم مشارکت فراگیر را در استان افزایش دهیم و این عنوان ایلام پایتخت خادمان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سطح کشور و جهان گسترده شود.

وی تصریح کرد: وضعیت اربعین امسال با اربعین های گذشته متفاوت است و با توجه به گرمای هوا باید نحوه مدیریت اربعین نسبت به سال های گذشته تغییر کند تا شاهد ازدحام جمعیت در پایانه مرزی مهران نباشیم اما از سوی دیگر کلیه تمهیدات و امکانات لازم را انجام دهید.تضمین ترافیک روان.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه امسال پیش بینی می شود شاهد یک میلیون نفر باشیم، برای جلوگیری از گرمازدگی باید حداقل جمعیت را در مرز مهران داشته باشیم و از سوی دیگر. دست، امکانات لازم مانند آب، بیمارستان باید تعداد مورد نیاز مزارع و واحدهای سرمایشی فراهم شود که البته از توان استان خارج است و مسئولان کشور باید در این زمینه توجه و حمایت ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: شناخت زائر، سیره و مناسک زائر و اقامه نماز اولین بار در اربعین حسینی امسال باید مورد توجه قرار گیرد و مقدمات انجام فعالیت های مذهبی و فرهنگی در اربعین حسینی فراهم شود. نماز اول وقت باید زمانی باشد که امام حسین (ع) در این راه به شهادت رسید.

نماینده استان و امام جمعه ایلام ولی فقیه گفت: تلاش های انجام شده در زمینه زیرساخت های اربعین از جمله چهارخطه ایلام به مهران قابل تقدیر است و در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است و باید برای بهبود تلاش شود. این زیرساخت باید هر چه زودتر قبل از اربعین حسینی آماده شود.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: از یک سو نباید نسبت به بعد اقتصادی و درآمدزایی بی تفاوت بود و زمینه های لازم را برای توسعه استان و بهره مندی مردم از بعد اقتصادی فراهم کرد. کربلای معلی مورد استقبال زائران اربعین قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید