لیست داوران جام جهانی نهایی نیست/ VAR ابزاری ساده برای داوران است


ساعت: 19:01
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842411

کمک داور کاندیدای جام جهانی 2022 قطر گفت: لیست داوران جام جهانی 2022 قطر نهایی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا ابوالفضلی کمک داور کاندیدای جام جهانی فوتبال 2022 قطر درباره اشتباهات داوران گفت: با توجه به گستردگی رسانه ها به محض تمام شدن مسابقه در فضای مجازی و موبایل شاهد همه صحنه ها و صحنه ها هستیم. رویدادهای مسابقه. “من به طور خودکار بازی هایی را که انجام می دهم ضبط می کنم. بعد از بازی، بازی را به مدت 90 دقیقه تماشا می کنم تا حرکاتی را که حتی خوب بودند تقویت کنم و هر اشتباهی را تصحیح کنم. گاهی اوقات اشتباهات ناخودآگاه اتفاق می افتد. به عنوان یک شخص، به عنوان یک کامپیوتر، او نمی توانست دید دوربین های تلویزیون را از زوایای مختلف ببیند، آنچه دوربین ها از بالا نشان می دهند با آنچه در زمین می دیدیم یکسان نیست، اما ما هر کاری می کنیم تا این اشتباهات را به صفر برسانیم تا حقوق تیم ها حفظ شود. گم نمی شوند. .

وی افزود: ما به هیچ وجه در مقابل هواداران، بازیکنان و مربیان نیستیم بلکه در کنار آنها هستیم. مشکلی که می تواند برای داور مخرب باشد حضور بیش از حد او در فضای مجازی است. اگر آنها بخواهند یک بازی را قضاوت کنند و با مشکلات جانبی برخورد کنند، تمرکز خود را روی آن بازی از دست می دهند. هواداران معمولا تیم و بازیکنان کلیدی خود را دوست دارند. داور هرگز مورد علاقه هواداران نیست. او برای موفقیت باید خودش را دوست داشته باشد. داور باید با چراغ خاموش حرکت کند و برای موفقیت خود برنامه ریزی کند.

داور فوتبال کشورمان با اشاره به کاندیداتوری خود در جام جهانی گفت: این یک افتخار برای من و دیگر همکارانم است. ما به عنوان نماینده ایران و آسیا در این مسابقات حضور داریم. ما این رویداد را تمام شده نمی دانیم، زیرا تغییر در هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد. ما تمام وقت خود را صرف این موضوع اعم از آمادگی جسمانی و روحی کرده ایم تا در این مسابقات شرکت کنیم و نماینده شایسته ای برای ایران باشیم. ما در حال حاضر هر روز تمرینات مختلفی را انجام می دهیم.

ابوالفضلی در پاسخ به این سوال که اگر داوران به دلیل مشکلاتی باید از مسابقات مختلف حذف شوند، چگونه باید از این مشکلات جلوگیری کرد، گفت: این وظیفه فدراسیون فوتبال است و باید به آن عمل کند و شرایط را به نوعی بهبود بخشد. . به ما داوران بدهید تا کمترین آسیب را ببینیم. امیدوارم این اتفاق برای هیچ یک از همکارانم نیفتد – که کمبود امکانات باعث حذف داوران از این رویداد شود.

وی گفت: فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا طبق برنامه ریزی ها رویکرد جدیدی را برای داوری در پیش گرفته اند. ابزار ساده ای که یک داور برای کارش نیاز دارد، سیستم های صوتی و وجود VER است. چون مسابقه بر اساس این ابزارها است و اینها الزامات مسابقه است که داور می تواند بداند. البته اگر فردی نتواند با این سیستم کار کند قطعا مشکلاتی برای آن پیش خواهد آمد و امیدوارم هر چه زودتر این موانع برطرف شود.

ابوالفضلی ادامه داد: فیفا فقط داورانی را که کاندیدای داوری جام جهانی بودند اعلام کرد. طبق تست های دیگر، این لیست هنوز نهایی نشده و بازی ها کاملا مشخص نیستند. حتی اگر یک بازی به ما محول شود، به زور در مورد آن قضاوت می کنیم.

وی به رادیو ورزش گفت: تا جام جهانی قطعا تست و آزمون خواهیم داشت و سمینارها توسط فیفا برگزار می شود. ما این مقدمه را کامل نمی دانیم. سعی داریم با کمک دوستان این دوره ها را طی کنیم و امیدوارم تا آخرین لحظه این افتخار را داشته باشم و در جام جهانی شرکت کنم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید