اختلال من شایعه نیست، چند روزی به فدراسیون فوتبال نرفتم/ اولین تمرین داوران؛ سپس VAR را وارد کنید

ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799814

در دیدار ایران با عراق و امارات VAR وجود نخواهد داشت.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: از اتفاقات داوری ناراحت هستم و برای استراحت چند روزی به مشهد رفتم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا سوهندان در حاشیه جلسه هیات داوران گفت: امروز دومین جلسه هیات داوران بود، یک ماه پیش اولین جلسه تشکیل شد، در این جلسه یکسری مسائل مطرح شد و دوستان باید بررسی می کردند. قرار است مصوبات جلسه امروز به داوران و هیات های فوتبال اعلام شود و مسیر ما مشخص شود.

وی در پاسخ به این سوال که پیش از این به داوران قول افزایش حقوق داده شده بود اما چه زمانی باید مشکلات آنها برطرف می شد، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات فدراسیون مشکلات مالی سال های گذشته است. یکی از آنها پرونده ویلموتس است. از زمانی که عزیزی هادم برای حل مشکلات آمده است، مثلا تیم ملی ما با پرواز چارتر و بانوان ما با پرواز خصوصی سفر می کنند.

رئیس اداره قضات گفت: یک سری مشکلات مالی باعث تاخیر در تولید هدفون، لباس فرم قضات و… شده است. به عنوان مثال ما به دنبال واردات غیر مستقیم هدفون هستیم چون در تحریم هستیم. شاید در تعطیلات نیم فصل این فرصت را داشته باشیم که داوران را با این سیستم آشنا کنیم.

این سخنران خاطرنشان کرد: شرکتی را که هدفون آزمایشی به ما داده بود را آزمایش کردیم، اما جواب نداد. ما از 3-4 بازی استفاده کردیم و داوران راضی نبودند: «الان از شرکتی که فیفا استفاده می کند استفاده می کنیم. هدفون 6 نفره سفارش دادیم و در صورت داشتن VAR این هدفون به این سیستم متصل می شود و مشکلی نخواهیم داشت.

وی درباره نحوه استفاده از VAR در نشست ایران و عراق گفت: آخرین خبر من این است که با یک شرکت روسی وارد مذاکره شده اند و قرارداد اجاره ای وجود ندارد. همه می خواهند VAR بیاورند اما قبل از آن باید داوران ما آموزش ببینند. من این روند را در فیفا طی کردم. پس از جام جهانی 2014 و اتفاقات دیدار آلمان و انگلیس، این سیستم برای ورود به فوتبال در حال پیگیری است. با آموزش داوران شروع شد و حتی در جام جهانی هم دروس برگزار می شود. در نهایت این سیستم در جام کنفدراسیون ها مورد استفاده قرار گرفت و مشکلات آن برطرف شد و سپس در جام جهانی مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس قوه قضائیه گفت: این روزها همه عجله دارند و مدام می گویند VAR بیاور. اگر مجبور باشید وارد این سیستم شوید و مشکلاتی وجود داشته باشد و داوران به خوبی آموزش ندیده باشند، قطعا با مشکلات زیر مواجه خواهیم شد. از اهالی فوتبال و رسانه ها می خواهم صبور باشند، قطعا بحث تحریم است، تاریخ دقیقی اعلام نمی شود. اگر صحبت کنیم می گویند فلانی تاریخ اعلام کرده اما این سامانه وارد کشور نشده است. نمی توانیم تاریخ دقیقی را اعلام کنیم اما به گفته عزیزی هادم در گفتگو با اینفانتینو، اولین تمرینات داوران اواسط بهمن ماه برگزار می شود.

رئیس مجلس تاکید کرد: دقیقا نمی دانم اما با این شرایط VAR در نشست ایران و عراق و امارات شرکت نخواهد کرد.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر ناراحتی وی از اختلاف با افشاری گفت: بله آن بی نظمی که شما می گویید اتفاق افتاده است. این سوال را نمی توانم کتمان کنم، اما نارضایتی من از شخص خاصی نبود، بلکه از اتفاقات داوری بود. من 2 ماهه که اینجام ولی همه از دستم ناراحت بودن آقا و خانم. منتظر بودند که مسائل رفت و آمد، پوشاک و… حل شود، از زمانی که من آمدم این شرایط فراهم نبود و فشار زیادی به من وارد شد.

رئیس قوه قضائیه درباره اینکه آیا قصد استعفا را دارد یا خیر، گفت: هدف من این بود که کار درست را انجام دهم. خیلی ناراحت بودم و چند روزی به فدراسیون نرفتم و برای استراحت به مشهد رفتم اما می خواستم شرایط مشخص شود. من نمی توانم به تنهایی کار کنم. عزیزی هادم خودش کار می کند و اگر قرار باشد فقط لباس و این چیزها باشد، حضور من یا شخص دیگری در این کمیته فرقی نمی کند. ما همچنان به دنبال به حداقل رساندن مشکلات هستیم.

سوهندان در خصوص شایعاتی مبنی بر مشکل وی در انتخاب داور و همچنین توافق با افشاریان گفت: برخی از این مشکلات وجود دارد. مردی که داور لیگ برتر می شود باید از هر نظر بهتر باشد. من با کسی مشکلی ندارم، اما باید سلسله مراتب را رعایت کرد. البته هیئت داوران تصمیم می گیرد و مسئول هر تصمیمی است، بله، چنین مشکلاتی وجود داشت و امیدوارم در آینده اتفاق دیگری رخ ندهد.

وی در خصوص آموزش داوران نیز گفت: یکی از مشکلاتی که در گذشته وجود داشت این بود که هیچ آموزشی برای داوران ارائه نمی شد. داور خیلی کم داریم اما الان به روستا می رویم و سه تیم داوری در یزد در نظر گرفته ایم تا بتوانیم داوران دیگری را تربیت کنیم. اگر این اتفاق بیفتد در آینده شاهد شکوفایی داوران جوان خود خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید