به مهمانی جنجالی پرسپولیسی ها نرفتم

به مهمانی جنجالی پرسپولیسی ها نرفتم

هادی عقیلی یکی از بازیکنان مطرح تاریخ تیم ملی فوتبال ایران است. اگر کی روش قبل از جام جهانی به طور ناگهانی از تیم ملی حذف نمی شد، تعداد بازی هایش از 69 می گذشت و به عنوان مدافع میانی تعداد گل هایش از 10 گل می گذشت. و قهرمانی و دو بار نامزد دریافت جایزه به عنوان بهترین بازیکن آسیا شده است، به استودیو آمد و نظرات قابل توجهی را بیان کرد. او در این گفت و گو درباره دوران حضورش در پرسپولیس و دلایل جدایی اش از آن تیم توضیح داد.

شما در تیم پرسپولیس مقابل آدونیس مشهد بازی کردید و مدتی هم در آن تیم بودید. از دوران حضورتان در پرسپولیس صحبت می کنید؟

من در مقاومت بودم و تیم راه آهن و مربی ما از راه آهن به پرسپولیس رفتیم و ما به سمت امیدهای پرسپولیس رفتیم. قرار بود با بزرگسالان راه آهن قرارداد ببندم اما به سمت امیدهای پرسپولیس رفتم. چند بازی گذشت و یک بازی آقای پروین به شیرودی آمد و بازی را دید و به چند نفر گفت که بیایند سر تمرین بزرگسالان. چند جلسه با بزرگسالان تمرین کردم و از من خواستند که قرارداد ببندم. در مشهد مسابقه داشتیم و رضا عنایتی پیش ما بود. بعد از بازی آقای پروین گفتند خدمات این بازیکن را بخرند و با یک بزرگسال قراردادش را امضا کنند. ما رفتیم و قرارداد جدیدی بستیم و قرار شد سربازان ما را بخرند و این کار انجام شد.

*تو در آن مهمانی جنجالی پرسپولیسی ها شرکت نکردی اما خیلی زود به سایپا رفتی. چرا با وجود علاقه علی پروین به شما این اتفاق افتاد؟

رفتن ما عجیب بود. پرسپولیس می خواست دو بازیکن از سایپا بگیرد و اختلاف داخلی به وجود آمد که مدیران عامل دو نفر شدند و سرمربی ها دو نفر شدند! آقایان عباس انصاری فرد و عابدینی همزمان تیم را برعهده گرفتند. از طرف عباس انصاری فرد تماس گرفتیم که مهمانی است و شما بیایید. یک مهمانی جنجالی بود، اما من آنجا نبودم. به من زنگ زدند که بیایم اما من می خواستم با بچه های محلم فوتبال بازی کنم که نرفتم.

خیلی ها به این مهمانی رفتند و به آنها سکه و پول دادند و اتفاقاً به علی آقا گفتند از این بچه که نرفته یاد بگیرید! خلاصه اینکه گذشت و یک روز از باشگاه سایپا تماس گرفتم و گفتند از این به بعد شما بازیکن سایپا هستید و رضایتنامه شما برای سایپا ارسال شده است. من اصلا متوجه نشدم و تعجب کردم. به تمرین رفتم و به علی آقا گفتم این اتفاق می افتد و او قسم خورد و گفت من اینجا تصمیم می گیرم و به تمرین رفتم. من هم در پرسپولیس با امیدها بازی می کردم که یک بازی آمدند و گفتند شما بازیکن سایپا هستید و این رضایت شماست. دوباره به علی آقا گفتم و او به من فحاشی کرد و گفت من تصمیم می گیرم اما بعداً در مصاحبه ای گفت که بازیکن جوانی که قرار بود جایگزین هاشمی نسب شود. دادند و بازیکنی را آوردند که ارزش یک چهارم آگیلی را ندارد. از آنجا به زور از پرسپولیس جدا شدم.

مایلی کوهن از من خواست تا با پیمان جمشیدی مبادله کنم

نعیم مایلی کهن فرزند آقای مایلی کهن در امیدهای پرسپولیس همبازی ما بود و تعریف و تمجیدهای من را برای پسرش شنیده بود و حاج مایلی را دیدیم که از پشت فنس ها بازی ما را تماشا می کرد. وقتی پرسپولیس درخواست کرد پژمان جمشیدی و بهنام ابوالقاسم پور را از سایپا بگیرد، حاج مایلی گفت این بازیکن را هم به ما بده. باشگاه پرسپولیس هم گفت به هر حال این کیه بیا برات بنویسیم! به باشگاه رفتم و دیدم در لیست چک اوت هستم و مطمئن بودم. به سایپا رفتم و بعد به دوران طلایی سپاهان رفتم. فکر می کردم به بزرگسالان سایپا بروم اما حاج مایلی اصرار داشت که اولین تمرینت با امید باشد. اتفاقاً اولین تمرین امیدها مصادف با بازی دوستانه با نوجوانان سایپا بود و در آنجا بازیکنان سایپا هم من را شناختند. در آنجا حاج مایلی پرسید قراردادت در پرسپولیس چقدر است و من گفتم 4 میلیون و او با تعجب گفت کی 4 میلیون به تو داده است؟ بعد گفتند 2 میلیون بیشتر به شما نمی دهم و هر چه شما بگویید گفتم.

چند وقت پیش مطلبی گذاشتی و مسخره کردی که اگر استقلالی یا پرسپولیسی بودی راحت تر وارد مربیگری می شدی.

به راحتی می توانم به شما بگویم که خیلی چیزها مثل مربی شدن، مدیر عامل شدن و… به این دو رنگ بستگی دارد. تعارف نداریم اما اینکه تلویزیون دارد مسابقه می دهد و همه مجری ها بدون استثنا می پرسند پرسپولیسی هستی یا استقلالی چیز دیگری است؟ سایر مشاغل هم همینطور. نمی گویند وزیر ورزش ذوب آهنی است، اما می گویند استقلالی یا پرسپولیسی است. سال ها این دو باشگاه از یک منبع تغذیه می شدند که خلاف قوانین کل دنیا و فیفا است. آنها با مدارک جعلی در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کردند که نتوانستند آن را به فصل گذشته بسپارند. من به عنوان بازیکن سپاهان منتخب سال آسیا بودم. اینترنت در ایران در این زمان در سال 2009 چگونه بود؟ اما من به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شدم. من در سال های 1388 و 1390 جزو گزینه ها بودم. تبلیغات بیرانوند، نکونام و مجیدی چگونه بود؟ هر دو بار من توسط کاربران بهترین رای گیری شدم. احتمالاً من هم چیزی برای مطبوعات نداشتم. این امری اجتناب ناپذیر و به دلیل مخاطب عمومی است.

دیدگاهتان را بنویسید