ماجرای بازگشت کارلوس کی روش به تیم ملی ایران

ماجرای بازگشت کارلوس کی روش به تیم ملی ایران

این پیش بینی به این دلیل میسر شد که کارلوس کی روش 8 سال سرمربی تیم ملی بود و بازیکنان تیم ملی و فوتبال ایران را به خوبی می شناسد و از آنجایی که با تیمی قرارداد ندارد به راحتی می توانست با فوتبال قرارداد ببندد. فدراسیون اما این پیش بینی اشتباه از آب درآمد و ناگهان هجمه ای علیه کارلوس کی روش آغاز شد که حضور این مربی در تیم ملی فوتبال ایران را به کلی منتفی کرد.

علی اصغر مدیر روستا، عضو کمیته فنی در پاسخ به این سوال که چرا کارلوس کی روش از سوی اعضای این کمیته به عنوان سرپرست کادر فنی تیم ملی انتخاب نشد؟ گفت: «در کمیته فنی خیلی در این مورد بحث شد.» او 8 سال سرمربی ما بود و در این 8 سال تولید فوتبال ما این است که جام جهانی را با عزت از دست دادیم. باید از کی روش می خواستیم با آن دستمزد و شرایط زمانی که در ایران بود تیم ما را به مرحله دوم جام جهانی برساند. درست است که این مربی ساختار فوتبال ما را تغییر داد اما در آسیا هم نتیجه ای نگرفتیم. یک مشکل این سوال بود و مشکل دیگر این بود که کی روش در ایران رئیس فدراسیون بود و نسبت به مربیان و پیشکسوتان احساس غرور داشت و به او به دیده تحقیر نگاه می کرد و از نظر ادبیات اینطور نیست. متناسب با فرهنگ ما ما می گوییم بعد از این همه هزینه یا باید به مرحله بعدی جام جهانی می رفتیم یا قهرمان آسیا می شدیم یا حداقل به فینال می رفتیم.

با این حال، اعضای هیئت مدیره اتحادیه فوتبال انگلیس تصمیم کمیته فنی در مورد اسکوچیچ را نهایی نکرده اند و حتی ممکن است این تصمیم را وتو کنند. با تصمیم کمیته فنی به نظر می رسد بازگشت کارلوس کی روش به فوتبال ایران برای همیشه منتفی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید