ماجرای عجیب با لغو مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران/ آیا طلسم 9 ساله عدم تغییر استاندار تهران شکسته می شود؟

ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801177

10 استاندار از 16 استاندار استان تهران تغییر کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران از جایگزینی 10 استاندار در استان تهران خبر داد و گفت: جایگزینی 6 استاندار دیگر نیز در حال بررسی است. و کارشناسی در این زمینه زمان بر است و در این زمینه کوتاهی نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تهران پرس; استانداران در حیطه مسئولیت خود به عنوان نماینده عالی دولت مسئول اجرای سیاست های عمومی کشور در خصوص وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی و شرکت ها و سایر دستگاه هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می کنند اعم از نهادهای انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی. دستگاه ها، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها و سازمان های مردم نهاد مسئول خواهند بود. نیروهای امنیتی نیز به عنوان بخشی از مسئولیت های امنیتی خود در منطقه تحت نظارت والی فعالیت خواهند کرد. استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در برابر رئیس جمهور و هیئت وزیران پاسخگو بوده و به عنوان نماینده وزیر کشور مسئولیت انجام وظایف را بر عهده خواهد داشت. وظایف و اختیارات این وزارتخانه در استان نیز در برابر هیأت وزیران دارای همین مسئولیت است.

فرماندار نیز مسئولیت حفظ و برقراری نظم و امنیت در شهرستان و شهرستان ها را بر عهده دارد و علاوه بر وظایف فرمانداران 45 مورد دیگر نیز شناسایی شده است.

طلسم 9 ساله استانداری تهران

حکمرانی در کلانشهری مانند تهران کمی با شهرهای دیگر متفاوت است و از آنجایی که تهران پایتخت کشور است و جمعیت و وسعت جغرافیایی بیشتری دارد، این مهم است. عیسی فرهادی در سال 1391 و در پایان دولت احمدی نژاد با حکم یکی از مقامات ارشد وزارت کشور به سمت معاون استاندار و استاندار تهران منصوب شد. سوابق مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردل، بخشدار، معاون استاندار و فرماندار اردل، لردگان و خراسان، معاون اداری و مالی بنیاد جانبازان و ایثارگران چهارمحال و بختیاری، معاون و مدیرکل صداوسیمای استان سیستان بلوچستان، سیاسی و معاون امنیتی استانداری خراسان جنوبی، سرپرست استانداری خراسان جنوبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج و استانداری البرز از سوابق وی است.

وی علاوه بر سوابق بیشتر سیاسی خود در عرصه مطبوعات و فرهنگ نیز فعالیت داشته است، آیا از زمانی که روحانی روی کار آمده و بر سر کار مانده، دولت تغییر نکرده است؟

حمایت از وزیر سابق کشور؛ دلیل ماندن فرهادی در دفتر استاندار تهران

رحمانی فضلی وزیر اسبق کشور در سال 1376 گفت: برای جایگزینی او فشار زیادی به من وارد شد زیرا فرهادی در دولت دهم استاندار البرز بود و بعداً استاندار تهران شد، اما او را می شناختم و مدیری بودم که در دولت بودم. رادیو و من گفتم مسئولیت او را پذیرفتم. چون تهران شهر مهمی است و ما می خواهیم انتخابات برگزار کنیم و ریسک نکنیم. آقای فرهادی چهار انتخابات را در دو دور در تهران به خوبی برگزار کرد و موفق شد.


این اظهارات وزیر سابق کشور با تشریح دلیل انتصاب عیسی فرهادی به عنوان استاندار تهران و پاسخ به سوالات پیرامون برکناری استاندار تهران مطرح شد. اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و گذشت چندین ماه از آن دولت، فرهادی همچنان استاندار تهران باقی مانده است چرا که هر دولتی تلاش می کند تیم جدیدی را در حوزه هایی مانند استانداری منصوب کند. اما گویا طلسم 9 ساله تهران هنوز شکسته نشده و فرهادی در کارنامه خود در دولت سوم مسئولیت می پذیرد!


لغو عجیب مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران!
محسن منصوری استاندار تهران روز پنجشنبه 20 آبان در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی دماوند در جمع خبرنگاران درباره جابجایی استانداران تهران اظهار داشت: تاکنون تعدادی از استانداران تهران تغییر کرده اند و عجله ای نداریم. نگاهی دقیق تر به این نکته مهم خواهد داشت.
همه اینها در حالی است که یک ماه و نیم پیش در اطلاعیه ای اعلام شد که مراسم تکریم و معارفه استاندار تهران در تاریخ مشخصی در آذرماه امسال برگزار می شود و حتی از خبرنگاران و رسانه ها نیز برای پوشش خبری این مراسم دعوت شده بود. . اما در دقیقه 90 اعلام شد که مراسم لغو شده است! این سوال این سوال را در اذهان عمومی ایجاد کرد که چرا این مراسم لغو شد؟

توضیحات معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در خصوص لغو مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران
سید عباس جوهری، معاون سیاسی و اجتماعی شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار تهران پرس، در خصوص تغییر استانداران تهران به دولت سیزدهم گفت: طبیعتا با تغییر دولت، با تغییر دولت و تغییر دولت، در سال 1380 با تغییر دولت در سال 1390، شاهد تغییر دولت هستیم. تغییر استانداران نیز در دستور کار قرار دارد و با روی کار آمدن دولت اصلی شاهد تغییر 10 استاندار از 16 استاندار استان تهران بوده ایم و برای سایر استانداران استان تهران نیز در حال بررسی و پیگیری هستیم تا به نتیجه نهایی برسیم، تغییرات نیاز به زمان دارد و به زودی نتایج این تغییرات را به سایر استانداران استان تهران اطلاع خواهیم داد.

وی با اشاره به تغییر استاندار تهران گفت: حدود یک ماه و نیم پیش باید طی مراسمی استاندار تهران تعویض می شد که موانعی باعث شد این اتفاق رخ ندهد و مراسم لغو و تغییر زمان داد. به تعویق افتاد، اما در حال نهایی کردن و نظارت بر انتصاب استاندار تهران هستیم و قطعا در آینده نزدیک نتایج آن را توضیح خواهیم داد و این موضوع در مراحل نهایی اقدام است.

جوهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی توان زمان دقیقی را برای نتیجه تغییرات نهایی 6 استاندار استان تهران اعلام کرد، اما قطعاً هر استاندار یکی از مهمترین وظایف را در استان تهران بر عهده دارد و باید این حق را بدهیم. نظر و کارشناسی نهایی.این نگرش است.و در این زمینه مورد غفلت قرار نمی گیرد.

لزوم میدان دادن به رهبران انقلاب

تغییر استاندار یکی از اختیارات طبیعی استاندار هر استان است. فرهادی استاندار تهران با سابقه 9 ساله این مسئولیت را با تجربه سه دولت مختلف ادامه داد و با آغاز کار دولت سیزدهم برای تغییر و فضا دادن به جوانان، انقلابی را موظف به توجه ویژه کرد. و در مورد مسائلی مانند استانداری چون مدیران انقلابی و با تجربه ای در کشور داریم که هر کدام می توانند در مسئولیت هایی که بر عهده او گذاشته می شود به خوبی ایفای نقش کنند. به همین دلیل است که استانداری در تهران نیازمند تدابیر ویژه برای تسریع در تغییر استانداران در استان تهران است تا شاهد تغییرات و تحولات اساسی به نفع مردم تهران و سایر استان های کشور باشیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید