آیا طلسم 15 ساله ساخت ورزشگاه تربت جام شکسته می شود؟/ وعده های مکرر به نتیجه نمی رسد


ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880296

15 سال از ساخت ورزشگاه 5000 نفری تربت جام می گذرد اما این پروژه نه تنها تکمیل نشده بلکه تجهیزات آن فرسوده شده است و به همین دلیل در سال های آینده قابل استفاده نیست اما ورزش دوستان همچنان منتظر جادوی این پروژه مهم خراب شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; ورزشگاه تربت جام با 5000000 صندلی از پروژه های ملی محسوب می شود که در سال 1385 پایه گذاری شد و مسئولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور محول شد اما از آن زمان 15 سال می گذرد. ساخت و ساز آن نه تنها به اتمام نرسیده بلکه تجهیزات آن فرسوده شده است به طوری که در سال های آینده قابل استفاده نیست، بنابراین مسئولان مربوطه فقط قول می دهند؛ اکنون شهروندان تربت جام به ویژه ورزش دوستان همچنان منتظر طلسم شکستن این پروژه مهم با همت دولت سیزدهم هستند.

پس از انجام طرح اکتشاف ورزشگاه 5000 هزار نفری تربت جام در سال 86، عملیات اجرایی آن در حالی آغاز شد که پس از 15 سال مردم تربت جام به ویژه ورزش دوستان منتظر افتتاح و بهره برداری از این پروژه بزرگ ورزشی هستند. این طرح دلیل عدم تامین اعتبار کافی و به موقع هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

سال هاست که مسئولان از وعده افتتاح این استادیوم ورزشی می گویند اما هر بار نقطه کوری مانع از انجام این مهم می شود و از طرفی باید توجه داشت که در این سال ها هزینه های مختلفی در پی دارد. که صرف نگهداری آن شده است که در صورت علاقه حذف به موقع می تواند از هدر رفتن منابع اضافی جلوگیری کند.


fe802abf 442f 4434 896c fe6a9e5b1b34 خبر خاکستری

احمد حمسه مدیر مالی و پشتیبانی اداره ورزش و جوانان تربت جام در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ وی در تشریح این خبر اظهار داشت: با وجود گذشت بیش از 15 سال از ساخت ورزشگاه، متاسفانه تنها 25 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه محقق شده است. اما مشکل اینجاست که ورزشکاران باید بی تفاوتی مسئولان استانی را نسبت به تجهیزات ورزشی تحمل کنند، در استان خراسان رضوی نیز عدم پیگیری مسئولان برای افتتاح ورزشگاه تربت جام باعث گلایه ورزشکاران شده است که قطعاً باید این شکایت شود. از طریق استاندار و نمایندگان استان در مجلس بررسی شود که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ملی بودن این پروژه مشکل اصلی این پروژه عدم تخصیص اعتبار کافی است که می طلبد نماینده شهرستان در شورای اسلامی ردیف بودجه ای برای این پروژه اختصاص دهد. انشالله مشکلات حل بشه

مسئول امور مالی و نگهداری اداره ورزش و جوانان تربت جام بیان کرد: اداره ورزش و جوانان تربت جام تنها ذینفع پروژه و پیمانکار و پیمانکار پروژه ساماندهی تجهیز و نوسازی اماکن ورزشی کشور است. ولی به عنوان متولی ورزش شهرستان تمام تلاش خود را می کند تا گامی رو به جلو برداریم و عملا در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد که مستلزم پیگیری های لازم از سوی نماینده مردم در جامعه اسلامی است. شورا؛ استاندار خراسان رضوی و نهادهای مرتبط عزم خود را برای احقاق حقوق مردم تربت جام در این زمینه نشان می دهند تا شاهد گامی ارزشمند در این زمینه باشیم.


4e967359 1cb3 441c 9170 a200153df5b9 خبر خاکستری

جای تاسف برای مسئولان مربوطه این است که بعد از گذشت 15 سال از آغاز به کار ورزشگاه 5000 نفری تربت جام تنها 25 درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است و این پیشرفت به 10 سال قبل برمی گردد و از آن زمان تاکنون هیچ پیشرفت فیزیکی در این ورزشگاه مشاهده نشده است. فقط می توان گفت حیف است این پروژه ملی به پروژه تاریخی بپیوندد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید