جام جهانی فوتبال دفاع غیرقابل نفوذ، مثلث هجومی ارزشمند/ آیا طلسم صعود ایران شکسته می شود؟


ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910853

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی مفصل به وضعیت تیم ملی ایران در جام جهانی قطر پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جام جهانی 2022 یک جام منحصر به فرد برای قاره آسیا است. فارغ از اینکه این جام در آسیا و در منطقه ژئوپلیتیک خاورمیانه برگزار می شود، حضور 6 نماینده از قاره پهناور در این جام، آسیا را صاحب یک رکورد تاریخی کرد. 6 کشور آسیایی ایران، عربستان، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و قطر نمایندگان قاره آسیا در قطر 2022 هستند و همین امر امید قاره آسیا را برای درخشش و شگفتی سازی در این جام افزایش داده است.

شمارش معکوس برای شروع جام جهانی 2022 قطر با اعلام اسامی 6 تیم آسیایی شرکت کننده به هیجان انگیزترین قسمت خود رسید. در همین راستا سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه شروع جام جهانی به معرفی هر یک از تیم های آسیایی، نحوه بازی و پیش بینی نتایج آنها پرداخت. در یک سری گزارش AFC امروز نوبت ایران بود که زیر ذره بین باشد. گزارش مفصل سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از تیم ملی ایران جالب و خواندنی است.

سایت AFC وی در گزارش مفصل خود از تیم ملی فوتبال ایران ابتدا به تاریخچه حضور ایران در جام جهانی پرداخته و می نویسد: در بین اعضای فعلی کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران اولین کشور آسیای میانه بود که در جام جهانی حضور داشت. که در سال 1978 آرژانتین بود حشمت مهاجرانی توسط سرمربی افسانه ای این تیم هدایت می شد.

تساوی مهم یک بر یک مقابل اسکاتلند یکی از شگفتی های این جام پر تیتر بود. اما پس از آن شاهد غیبت 20 ساله ایران از جام جهانی بودیم تا اینکه تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه بازگشت قدرتمندی داشت و در یک رویارویی تاریخی آمریکا را شکست داد و اولین قهرمانی خود در جام جهانی را به ثبت رساند.

حضور ایران در جام جهانی 2006 نیز زمانی تکرار شد که در یک رقابت ترکیبی، آنها از تساوی مقابل آنگولا یک امتیاز کسب کردند. اما در سال 2014 نسل جدیدی از راه رسید و ایران به رکن اصلی جام جهانی تبدیل شد تا جایی که برای اولین بار در تاریخ خود 3 بار متوالی (2014، 2018، 2022) به جام جهانی راه یافت. رویای ایران در ششمین حضورش در جام جهانی قطر شکستن سد مرحله گروهی برای اولین بار در تاریخ است.

کنفدراسیون فوتبال همچنین به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اشاره و خاطرنشان کرد: احیای مجدد ایران به عنوان یکی از قدرت های بزرگ فوتبال آسیا در دهه گذشته را تا حد زیادی می توان به یک مرد نسبت داد. این کارلوس کی روش سرمربی سابق رئال مادرید و پرتغال است که در سال 2011 هدایت این تیم را برعهده گرفت و این تیم را به یکی از سرسخت ترین تیم های 8 سال اخیر تبدیل کرد.

کی روش که پس از شکست 3 بر صفر ایران مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 ایران را ترک کرد، شهریور امسال بار دیگر به عنوان سرمربی انتخاب شد. این بدان معنا بود که او برای سومین بار متوالی تیم را به قهرمانی جهان می رساند.

کی روش که محبوبیت زیادی در بین هواداران تیم ملی دارد، شخصیتی کاریزماتیک و رهبری دارد که روحیه جنگندگی، تمرکز بر اتحاد و بازی سازی بسیار برجسته است.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخشی دیگر به سبک بازی تیم ملی ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ویژگی خاصی از تیم ایران در دوران کی روش را نام ببریم باید به دفاع غیرقابل نفوذ آنها اشاره کنیم. ایران با سرمربیگری کی روش در 5 بازی جام ملت های آسیا حتی یک گل دریافت نکرد تا اینکه با نتیجه 3 بر صفر مقابل ژاپن شکست خورد که پایان اولین دوره او بود. در واقع رکورد بین المللی او با تیم ملی ایران 10 بازی بدون گل در 16 بازی است.

ترکیب تیم ملی ایران در جام جهانی قطر با هدایت کی روش 4.3.3 پیش بینی می شود که سعید عزت اللهی خط هافبک را تقویت کند یا با یک هافبک دفاعی دوم یا دو بازیکن باکس تو باکس که در دو فاز هم بازی می کنند کار کند. از بازی.پشتیبانی

علاوه بر این، مثلث علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و طارمی اغلب بار هجومی را به دوش می کشد و به ندرت از مدافعان کناری برای حمله در مناطق تهاجمی دعوت می شود.

در ادامه این گزارش، کنفدراسیون فوتبال آسیا به ترکیب بازیکنان اصلی ایران پرداخت: مثلث هجومی جهانبخش، آزمون و طارمی ارزشمندترین سرمایه های ایران هستند. اما جدای از آنها، تعدادی بازیکن دیگر برای تیم ملی در این جام جهانی حیاتی خواهند بود، جایی که بسیاری از طلسم ها باید شکسته شوند.

با جابجایی کی روش، علیرضا بیرانوند دوباره جایگاه خود را به عنوان شماره یک تیم به دست آورد و در سال 2018 درخشش خود را تکرار می کند. جایی که پنالتی کریستیانو رونالدو را متوقف کرد.

احسان حاج صفی به عنوان ناخدا یکی از وفادارترین ارکان کی روش است. تجربه و تطبیق پذیری او باعث می شود نقش مهمی در دفاع چپ، هافبک مرکزی و وینگر چپ بازی کند.

اگر ایران به بازیکنان تاثیرگذار نیاز داشته باشد، کی روش می تواند به بازیکنانی مانند سامان کودوس، کریم انصاری فرد یا وحید امیری روی آورد. در هر بازی حداقل یکی از آنها از روی نیمکت شروع می شود.

اما در مجموع یکی از ویژگی های تیم فعلی ایران تکیه بر تجربه است، یعنی جایی برای بازیکنان جوان در ترکیب اصلی کم است. یکی از مدعیان حضور در آن تیم، الهیار صیادمنش، مهاجم هال سیتی بود. اما مصدومیت اوایل فصل او را از جام جهانی دور نگه داشت.

ابوالفضل جلالی مدافع چپ با 24 سال سن جوان ترین بازیکن این تیم است. این بازیکن استقلال اولین بازی خود در سال 2021 را در برد 3 بر صفر مقابل سوریه در مرحله مقدماتی آسیا انجام داد و سه بازی برای تیم ملی انجام داد. جلالی در مقایسه با رقبای خود حاج صفی و میلاد محمدی که به ترتیب 32 و 29 ساله هستند، این شانس را دارد که در سال های آینده خود را به عنوان مدافع چپ ایران معرفی کند.

برنامه بازی ایرانی به وقت محلی

21 نوامبر: انگلیس – ایران – استادیوم بین المللی خلیفه، دوحه (16)

25 نوامبر: ولز – ایران – ورزشگاه احمد بن علی، الریان (13)

29 نوامبر: ایران – آمریکا – ورزشگاه الطومه، دوحه (22.30)



دیدگاهتان را بنویسید