سیمرغ جشنواره در انتظار بابک حمیدیان/ آیا طلسم عیاری در ویلای ساحلی شکسته شده است؟


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1895317

بابک حمیدیان با فیلم «غریبه» و ایفای نقش شهید بروجردی به احتمال زیاد حضوری درخشان در جشنواره چهل و یکم فجر خواهد داشت و از این پس سیمرغ جشنواره در اطراف کردستان در حال چرخش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمتر از پنج ماه تا شروع 41 باقی مانده است جشنواره فیلم فجر که بسیاری آن را ویترین سینمای ایران می دانند و این جشنواره بزرگ سینمایی به دبیری مجتبی امینی در بهمن ماه در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می شود. بر اساس فراخوان جشنواره، ثبت نام بخش بین الملل از 24 شهریور و بخش کشوری از اول آبان آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

روابط عمومی سازمان سینمایی طی روزهای گذشته در خبری اعلام کرد که طی ده ماه گذشته 53 عنوان فیلم توسط اداره کل نظارت بر تولیدات سینمایی با موفقیت تولید شده است. با جست‌وجو در میان این تعداد فیلم، کارگردان و تهیه‌کننده آن‌ها، می‌توان نام‌هایی آشنا برای اهالی سینما دید که بی‌تردید اکثر آن‌ها در مرحله پیش‌تولید یا شروع فیلمبرداری پروژه سینمایی‌شان با نگاهی به جشنواره فجر هستند. برخی از آنها اطلاعات رسانه ای کم و بیش از خلاصه فیلم، بازیگران و موضوع برخی از آنها دارند و برخی نیز طبق معمول با چراغ خاموش فیلم خود را آماده می کنند. قصد داریم نگاهی گذرا به این نام های آشنا بیندازیم.


فیلم فرخیز برای جشنواره سیمرغ


99ee338e ce4d 47d5 8a27 9848e0bc73aa خبر خاکستری


تصفیه خانه

شاید نام مهرداد خوشبخت در سینمای دفاع مقدس با فیلم «آبادان یزده 60» بر سر زبان ها افتاد; فیلمی درباره اهمیت نقش رادیو آبادان در اوایل جنگ در بین مردم منطقه با بازی علیرضا کمالی، نادر سلیمانی، حسن معجونی که موفق شد جایزه ویژه سردار سلیمانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند. اما پیش از این فیلم، ابراهیم خاتمی به عنوان کارگردان دوم و تدوینگر، کیا را در «با وقت شام» همراهی کرد و سپس در «تک تیرانداز» مشاور اجرایی بود.

خوشبخت حالا در حال و هوای پاسداشت یک فیلم دیگر به تهیه کنندگی سعید سعدی را جلوی دوربین می برد. فیلم «پالایشگاه» با سرمایه گذاری بنیاد فارابی با موضوع مهم «مهندسی نظامی» و با محوریت پالایش نفت آبادان در دوران دفاع مقدس ساخته می شود. داستان فیلم جابجایی کلیه تجهیزات و امکانات پالایشگاه آبادان در حصر آبادان به سرپرستی یک مهندس است..


04177249 95ad 4c58 87c0 367d1477ea24 خبر خاکستری


عجیب

جایگاه مهدی سریالی است که نسخه سینمایی آن در جشنواره چهلم فجر ارائه شد و پس از موفقیت این فیلم در کسب بیشترین جوایز جشنواره و بعد در سینماها، سازمان تصمیم گرفتعجیب«با همین دیدگاه زندگی شهید بروجردی را ارائه کنیم. این یعنی تولید سریالی که نسخه سینمایی هم داشته باشد.

این سریال به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی حامد عنگا هم اکنون در آستانه تصویربرداری قرار دارد. شهرام حلاج، گریمور فیلم «وضعیت مهدی» این بار لطیفی و تیمش را همراهی می کند. فیلمنامه سریال غریب برگرفته از کتاب «محمد; مسیح کردستان نوشته نصرت الله محمودزاده. او نویسنده و پژوهشگر سرشناس حوزه دفاع مقدس است که 16 سال برای نگارش این کتاب تلاش کرد و همین حمایت ها او را به «مشاور فیلمنامه» سریال تبدیل کرد.

اخیراً از گریم بابک حمیدیان در نقش شهید بروجردی آشکار شده است. حمیدیان پیش از این در فیلم «چ» نقش شهید اصغر وصالی را بازی کرده بود. ققنوس کریستال نقش مکمل را پذیرفت.

فیلم شهید بروجردی که یک ماه پیش با عنوان غریب پروانه ساخت دریافت کرد، تصویری از این شهید نیست، بلکه به دوره ای از فرماندهی وی در منطقه غرب، قبل از شروع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس می پردازد. . این فیلم با نگاهی به دوران کوتاهی از زندگی شهید بروجردی و تلاش وی برای ایجاد وحدت در غرب کشور، به تصویری از شرایط درونی، سبک زندگی و رهبری شهید بروجردی می پردازد..


28495d60 02ca 4a6c 94e8 3531d47e7082 خبر خاکستری


خداحافظ عشق من

ابراهیم ایرجاد پس از سال ها تمرین در ساخت فیلم کوتاه، در سال 1374 فیلم تابستان داغ را به عنوان اولین تجربه سینمایی خود به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی کارگردانی کرد که با 13 نامزدی در جشنواره همان سال رکورددار جشنواره شد. قرار بود همکاری ایرج زاد و نوروزبیگی به ساخت سریالی بر اساس رمان معروف و عاشقانه «بامداد خمار» منجر شود که تاکنون تولید نشده است.

اما سه سال پس از تابستان داغ، ایرجاد فیلم جنجالی «عنکبوت» را با موضوع سعید حنای، قاتل سریالی بدنام مشهدی ارائه کرد. فیلمی که در آن سال در بخش خارج از مسابقه جشنواره در یک اکران تنها یک شب به نمایش عمومی درآمد و دو سال بعد در سینماها اکران شد.

حالا ایرجاد برای فیلم بعدی خود «خداحافظ عشق من» یک داستان جنایی انتخاب خواهد کرد. به زودی پس از پایان مرحله پیش تولید، این فیلم اکران خواهد شد.


69d97410 b33d 4ca8 8fc3 0955e6430a8f خبر خاکستری


دیوانه

نام پدرام پورامیری در آن سال ها در کنار حسین دوماری همیشه در ذهن مخاطبان بود. شاید مخاطبان حرفه ای اخبار سینما برای اولین بار با فیلم کوتاه «پیوند خون» نام این زوج را به یاد بیاورند. بعدها با کارگردانی مشترک فیلم «جان در» به عنوان اولین فیلم خود را به اهالی سینما معرفی کردند. فیلمی با بازی فاطمه معتمدآریا، جواد عزتی، حامد بهداد، باران کوثری و علی شادمان که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر دیده شد.

بعد از موفقیت جان دار، زوج دوماری و پور امیری با نوشتن فیلمنامه سریال های «شنا با پروانه ها» و «یاگی» به نوعی استعداد خود را به اهالی سینما دیکته کردند و حالا این زوج جوان سینمایی قرار است تولید پروژه مدون به تهیه کنندگی مجتبی راشوند بوکانی. به عنوان دومین کار سینمایی آنها جلوی دوربین رفت.


9e1f74f8 9ae4 4a28 876d fdbaf0c0a70e خبر خاکستری


ویلا در ساحل

کیانوش عیاری پس از فیلمبرداری فیلم دیوان در سال 95 که همچنان در مرحله ممیزی و اکران است، فیلمنامه راکر را بر عهده گرفته است که به زودی اجرای آن آغاز می شود.

این فیلمنامه پس از یک دهه دوری از سینما به تهیه کنندگی رضا رخشان پروانه و کارگردانی کیانوش عیاری به ویلای ساحلی تغییر نام داد. در این سال ها عیاری سریال 87 متری را برای تلویزیون ساخت و این سریال یک سال است که ممیزی شده و هنوز توسط کنداکتور پذیرفته نشده است.

جدی ترین گزینه بازیگری این فیلم رضا عطاران است. همچنین گروه تولید «ویلای ساحلی» فراخوانی از بازیگران سینما و تئاتر و دانش آموزان 15 تا 40 ساله برای ارسال عکس و فیلم کوتاه بازیگران صادر کرد.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید