ما به اقدامات ایالات متحده برای اخراج دیپلمات هایمان پاسخ می دهیم


ساعت: 00:40
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812303

زاخارووا گفت روسیه به اخراج 12 دیپلمات از نمایندگی دائم خود در سازمان ملل پاسخ خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که مسکو به اقدام آمریکا برای اخراج 12 دیپلمات روسی از نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل پاسخ خواهد داد، البته نه لزوماً متقارن.

زاخارووا در بیانیه‌ای گفت: «در صورت اخراج دیپلمات‌های روسی، پاسخ مناسب – نه لزوماً متقارن – باقی خواهد ماند. ما از مقامات واشنگتن می خواهیم که عواقب خط ویرانگر خود را در نظر بگیرند.»

در این بیانیه آمده است که مسکو اخراج دیپلمات ها از نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل را گامی در جهت تقویت روابط روسیه و آمریکا می داند.

زاخارووا افزود که ایالات متحده به تخریب کامل پایه های روابط بین دولتی و تضعیف نقش مرکزی سازمان ملل ادامه خواهد داد. او گفت که معنای آنچه اتفاق می افتد کاملاً خصمانه است.

اوایل روز سه‌شنبه، دولت آمریکا 12 دیپلمات روسی را که اعضای هیئت مسکو در سازمان ملل بودند را به دلیل آنچه «فعالیت‌های نامناسب» خواند، اخراج کرد. هیئت آمریکایی در سازمان ملل، دیپلمات های روسی را به عنوان “عوامل اطلاعاتی” توصیف کرد که “امنیت ملی ایالات متحده را از طریق جاسوسی تضعیف می کنند.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید