ما حق فسخ قرارداد غلات را برای خود محفوظ می داریم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس جمهور روسیه شامگاه چهارشنبه تاکید کرد که مسکو این حق را برای خود محفوظ می داند که از توافق غلات با اوکراین خارج شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که مسکو این حق را برای خود محفوظ می دارد که بار دیگر از توافقنامه حمل و نقل غلات با میانجیگری ترکیه خارج شود.

وزارت دفاع روسیه صبح چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که پس از دریافت تضمین های امنیتی از کیف، مشارکت مسکو در توافقنامه صادرات غلات ادامه دارد. بر اساس بیانیه این وزارتخانه، به لطف ترکیه و سازمان ملل، امکان دریافت ضمانت نامه کتبی از اوکراین در خصوص توافق غلات فراهم شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز پس از گفتگوی تلفنی وزرای دفاع آنکارا و مسکو اعلام کرد که حرکت کشتی های حامل غلات اوکراینی از سر گرفته شده است (جزئیات بیشتر).

به گزارش رویترز، پوتین در ادامه سخنان خود گفت که تعلیق این توافق مانعی برای ارسال غلات به ترکیه ایجاد نمی کند.

پوتین گفت که روسیه در ازای پیوستن مجدد به این توافق، ضمانت هایی را خواسته است که اوکراین از قسمت هایی از دریای سیاه که تحت این توافق نامه هستند حملاتی را انجام نخواهد داد.

روز شنبه هفته جاری، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مشارکت این کشور در توافقنامه صادرات غلات با اوکراین پس از حمله پهپاد به بندر سواستوپل به حالت تعلیق درآمده است.

پیشتر مقامات شهر سواستوپل در سواحل دریای سیاه و جنوب غربی «کریمه» اعلام کرده بودند که پس از حمله پهپادی به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه، بندر این شهر موقتا مسدود شده و کشتی‌ها و قایق‌ها توانستند از این خلیج بگذرند و موفق شدند

روسیه بارها در سازمان ملل به عدم اجرای بند دوم «توافق غلات» با اوکراین که با وساطت دبیرکل این سازمان انجام شد، اعتراض کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید