ما مطمئن هستیم که ایران به توافق هسته ای بازخواهد گشت

ساعت: 00:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793186

روسیه گفته است که مطمئن است ایران به توافق هسته ای بازخواهد گشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که مطمئن است ایران به توافق هسته ای بازخواهد گشت.

وی افزود: به عنوان رئیس هیئت روسیه در مذاکرات وین که با آن در تماس نزدیک با هیئت ایرانی بوده‌ام، تردیدی ندارم که تهران برای دستیابی به توافق بر سر بازگشت برجام و لغو برجام بسیار جدی است. تحریم ها. در کوتاه مدت، “اولیانوف گفت.

ما مطمئن هستیم که ایران به توافق هسته ای بازخواهد گشت

پیش از این، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو امیدوار است که اکنون که همه کشورها آمادگی خود را برای انجام تلاش‌های لازم نشان داده‌اند. دور هشتم مذاکرات در وین به زودی به توافقی می‌انجامد که برای همه طرف‌ها رضایت‌بخش است.»

در این بیانیه آمده است: در 17 دسامبر (26 دسامبر)، کمیته مشترک شورای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفتمین دور مذاکرات را در وین برای بازگرداندن اجرای کامل توافق هسته‌ای به پایان رساند. پیشرفت های قابل توجهی حاصل شده است که باعث می شود تلاش ها و همکاری های بیشتر وارد مرحله جدیدی شود. هیأت ها رایزنی های بیشتری در پایتخت ها خواهند داشت.

این بیانیه می افزاید: «هنوز مسائل سیاسی دشوار زیادی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود. با این وجود، همه طرف‌های مذاکره کننده مصمم هستند سریع‌ترین کار مشترک یعنی بازگرداندن برجام را به چارچوبی که در اصل توافق شده، بدون «ضمائم» یا «استثنا» دنبال کنند.

در همین حال، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در مصاحبه با نیوزویک خواستار انعطاف حداکثری همه طرف ها در مذاکرات وین در تلاش برای یافتن راه حلی در اسرع وقت شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید