متولدین 1400 هم سهم می گیرند؟

متولدین 1400 هم سهم می گیرند؟

واگذاری سهام صندوق های قابل معامله در بورس برای متولدین 1401 انجام می شود، ضمن اینکه با صرفه جویی در سود سالیانه سهام توزیع شده و رشد قیمت آنها در پایان سن 24 سالگی، می توان در بورس به فعالیت خود ادامه داد. سرمایه اولیه مطلوب

رویداد۲۴-وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانان در مهرماه ۱۳۰۰ به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و در آبان ماه همان سال ماده ۲۹ قانون برنامه پنجم توسعه به کلیه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد. اجرا .

بر اساس این قانون برای دستگاه ها تعهدات عمومی و تخصصی تعریف شده است. مسئولیت اجرای ماده 11 قانون مذکور بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی است. ماده 11 دولت را موظف کرده است از ابتدای سال 1400 تا کنون سهامی به ارزش 10 میلیون ریال در صندوق های بورسی توزیع کند.

این رقم برای سال 1401 برای هر فرزند متولد شده 15 میلیون ریال تعیین شد. برای سال های بعد باید ارقامی تعیین و به مدت 7 سال در قانون بودجه منظور شود.

نظر به اینکه برای اجرای ماده 11 قانون فوق الذکر لازم بود بلافاصله پس از ابلاغ این قانون، وزارت امور اقتصاد و دارایی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعملی تهیه و به تصویب شورای دولت برسد. سازمان بورس، تهیه آیین نامه آغاز شد.

با رفت و آمدهای فراوان و پی در پی آیین نامه تنظیم شد و پس از چندین بار طرح در کمیته اقتصادی شورای دولت سرانجام در 27 شهریور 1401 تصویب و در مهر ابلاغ شد. پیش از این با ابلاغ آیین نامه، با توجه به کثرت ذی نفعان مشخص شده در آن، کارگروه هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مشمولان به منظور تسریع در اجرا تشکیل شد. اقدامات لازم برای آماده سازی بستر اجرای الکترونیکی ثبت نام والدین انجام شده است.

شایان ذکر است این کار برای اولین بار در کشور انجام می شود و برای تحقق آن نیاز به همکاری نهادهایی از جمله سازمان ثبت احوال، سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت سپرده گذاری مرکزی، اطلاعات است. سازمان فناوری ایران، بانک ملی ایران، پست بانک و شرکت کارگزاری. بانک ملی و وزارت اقتصاد و دارایی.

جلسات فشرده ای بین ذینفعان در وزارت اقتصاد و دارایی و کارگروه تعامل دولت الکترونیک برگزار شد و با پیگیری و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پلتفرم ابتدا به صورت آزمایشی طراحی و اجرا شد. مبنا و پس از رفع نواقص از طریق پلتفرم پنجره ملی خدمات دولت هوشمند آماده ثبت نام عمومی شد.

در حال حاضر امکان ثبت نام متولدین 1401 وجود دارد، برای متولدین 1400 با توجه به گذشت زمان باید اقدامات لازم برای تامین اعتبار انجام شود تا شرایط ثبت نام و تخصیص سهام برای این گروه فراهم شود. به محض تهیه و تامین اعتبار اعلام خواهد شد. بر اساس روند مقرر در آیین نامه ماده 11، وزارت اقتصاد و دارایی منابع لازم را تامین می کند.

بانک‌های ملی ایران و پست بانک به‌عنوان بانک‌های عامل واریز ریال به حساب فرزندان تعیین شده‌اند، نمایندگی بانک ملی مسئولیت خرید واحدهای صندوق‌های قابل معامله در بورس را بر عهده دارد و سازمان بورس و اوراق بهادار فهرست مبادلات را ارائه کرده است. -صندوق های سرمایه گذاری معامله شده به فرم به طور مرتب به روز می شود و در نهایت شرکت سپرده گذاری مرکزی این سهام را برای نوزادان تا پایان 22 سال بلوکه می کند.

سود این اوراق نیز به حساب واریز می شود و انتظار می رود با حفظ سود سالانه سهام واگذار شده و رشد قیمت آنها در پایان 24 سال، فرد دارای سرمایه اولیه مطلوب به کار خود ادامه دهد. در بازار سهام

بر اساس این گزارش، مراحل ثبت نام والدین متولدین 1401 به ترتیب شامل «ورود به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به نشانی my.gov.ir»، «ورود از طریق شماره تلفن همراه والدین کودک و اخذ یک کد زمان “، “مشاهده بخش داشبورد” و وارد قسمت طرح ترویج تولد، “مشاهده اطلاعات متولدین 1401″، “انتخاب نام فرزند و وارد کردن تاریخ تولد”، “ارسال اطلاعات و نمایش اطلاعات کودک” “، “انتخاب بانک فعال و سه عنصر از صندوق”، “بررسی پیام ثبت نام موفقیت آمیز است و منتظر تایید است.

مابقی مراحل توسط دستگاه های حاکمیتی و طبق آئین نامه سجامی انجام می شود و والدین ملزم به اخذ کد سجامی برای فرزند خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید