چگونه والدین می توانند برای متولدین 1401 کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند؟

چگونه والدین می توانند برای متولدین 1401 کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند؟

یکی از مواردی که می تواند تصمیم گیری افراد را در این طرح سخت کند، انتخاب نوع صندوق است که به گفته کارشناسان، والدین می توانند با مراجعه به سایت FIP ایران، عملکرد صندوق ها را از نظر میزان تحمل ریسک و بازدهی مقایسه کنند. .

دیروز با اطلاعیه وزیر اقتصاد ثبت نام دریافت وجوه قابل مبادله برای والدین متولد 1401 آغاز شد، اقدام بر اساس اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان که در مهر 1400 به تصویب شورای اسلامی شهر رسید. برای اجرای کلیه دستگاه های اجرایی در ماده ۲۹ قانون برنامه پنجم در آبان ماه همان سال ابلاغ شد. بر اساس این قانون برای دستگاه ها تعهدات عمومی و تخصصی تعریف شده است. وزارت اقتصاد و دارایی مسئول اجرای ماده 11 این قانون است. ماده 11 دولت را موظف کرده است از ابتدای سال 1400 تا کنون سهامی به ارزش 10 میلیون ریال در صندوق های بورسی توزیع کند.

این رقم به ازای هر فرزند متولد سال 1401 15 میلیون ریال تعیین شده است و برای سال های بعد ارقامی در قانون بودجه به مدت 7 سال در نظر گرفته شود.

مصوبه ای که پیش از این سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود اجرای ش. ماده 11 قانون حمایت از خانواده و جوانان به تامین منابع آن بستگی دارد.

اکنون والدین باید برای دریافت وجوه قابل معامله فرزندانشان به پورتال ملی دولت هوشمند مراجعه کنند. روندی که وزیر اقتصاد جناب آقای احسان خاندوزی در این باره بیان کرد: هر یک از والدین متولد 1401 می توانند به پورتال ملی دولت هوشمند به نشانی mygov.ir مراجعه کرده و از طریق شماره همراه تلفن خود کد یکتا دریافت کرده و سپس وارد کنند. منطقه خدمات و مشاوره برای کودکان. نام تمام متولدین 1401 را دارد و از طریق آن اقدام می کنند.

وی ادامه داد: برای اینکه به یکباره به همه چیز مراجعه نکنیم، ابتدا روز دوشنبه 13 اردیبهشت را برای نوزادان سه ماهه اول سال 1401 در نظر گرفته ایم که به سرعت از طریق سامانه کد یکتا دریافت می کنند و ثبت نام اجتماعی آنها انجام می شود. از طریق سیستم دولتی.و یکی از سهام مربوط به وجوه قابل مبادله باید توسط پدر یا مادر انتخاب شود.

دولت هوشمند

باشگاه خبرنگاران جوان نیز برای پیگیری این روند به سپرده گذاری مرکزی رفت و گزارش شد وزارت اقتصاد با هماهنگی دو بانک ملی و پست بانک اقدامات و وظایف لازم را انجام داده است.

صندوق های قابل معامله در بورس که محدودیت های فروش برای آنها وجود دارد. سوالی که جناب آقای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در این باره مطرح کردند: این سهام تا سن 23 سالگی به نام فرزندان باقی می ماند و با جمع آوری سود در واقع سرمایه ارزشمندی برای تشکیل روحیه زندگی یا اشتغال ایجاد می کند. می توانید از 24 سالگی لذت ببرید.
آشنایی کودکان با مفهوم پس انداز و آینده نگری با تخصیص وجوه قابل معامله در بورس

در ادامه خانم رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه با توجه به تخصیص وجوه قابل معامله در بورس و ایجاد سرمایه کلان برای فرزندان در آینده، با توجه به شرایط تورمی موجود، سرمایه گذاری های کوچک امروز را بیان کرد. سرمایه بزرگی برای کودکان در آینده ایجاد خواهد کرد. پس انداز از آن دسته مفاهیمی است که باید از کودکی انسان را با آن آشنا کرد و فواید آن را درک کرد و به نظر می رسد این اتفاق بهانه ای باشد تا کودکان را زودتر با مفهوم پس انداز و سرمایه گذاری و آینده نگری آشنا کنیم.

آقای خبرزاده یکی دیگر از کارشناسان بازار سرمایه نیز درباره مزیت های این صندوق ها نسبت به تک سهم و روش مستقیم گفت: بازدهی صندوق های سرمایه گذاری نشان از عملکرد خوب آنها دارد چرا که معمولا این صندوق ها مدیرانی با مهارت و دانش دارند؛ بنابراین بازدهی صندوق های سرمایه گذاری نشان دهنده عملکرد خوب آنهاست. علاوه بر این نکته، این صندوق ها ریسک های نقدینگی، ریسک های تخصصی و … را نیز پوشش می دهند.

اما یکی از مواردی که می تواند تصمیم گیری افراد را در این طرح با مشکل مواجه کند، انتخاب نوع صندوق است که به گفته کارشناسان، والدین می توانند با مراجعه به صندوق، عملکرد صندوق ها را از نظر تحمل ریسک و بازده بررسی کنند. وب سایت FIP ایران (https://www.fipiran.com). با یکدیگر مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

در نهایت باید گفت سهامی که به متولدین 1401 تعلق می گیرد ربطی به سهام عدالت ندارد و این تخصیص در قالب صندوق های ETF (معامله شده در بورس) است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید