متولدین 1402 سهامدار می شوند/ تقسیم 2 میلیون تومان سهم با تولد فرزند

متولدین 1402 سهامدار می شوند/ تقسیم 2 میلیون تومان سهم با تولد فرزند

نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند که برای هر فرزند متولد شده در ابتدای سال 1402 مبلغ 22 میلیون ریال تا 22 هزار میلیارد ریال صرف خرید سهام یک صندوق سرمایه گذاری که در بورس به نام فرزند معامله می شود، اختصاص دهد.

نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (شنبه 22 اسفندماه) شورای اسلامی با الحاق یک بند به تبصره 2 این لایحه در جریان بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه 1402 کل کشور موافقت کردند.

با رعایت این بند الحاقی؛ دولت متعهد می شود ماهانه معادل 2 درصد از یک دوازدهم هزینه های جاری شرکت های دولتی و بانک ها و موسسات منتخب مرتبط با دولت مندرج در جدول شماره 3 این قانون را که سودآور و بدون زیان انباشته هستند پرداخت کند. طبق آخرین صورت مالی حسابرسی شده بدون احتساب هزینه های استهلاک و برداشت هزینه های عملیات بانکی و بیمه ای از حساب خود و واریز به پیوست شماره 130425 جدول شماره 5 این قانون. از منابع این محل، دولت موظف به اجرای ماده 11 قانون جوانان بر اساس سازوکار اجرایی مصوب وزارت اقتصاد و دارایی از هیئت دولت خواهد بود. بر این اساس به ازای هر فرزندی که از ابتدای سال 1402 به دنیا می آید مبلغ 22 میلیون ریال تا 22 هزار میلیارد ریال از ردیف 130425 جدول شماره 5 این قانون صرفاً به نام فرزند اختصاص می یابد. خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری معامله شده در بازار سهام

دیدگاهتان را بنویسید