محاکمه جایزه جلال به پایان رسید/ احتمال تعطیلی بهمن ماه

ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799407

جلال آل احمد، دبیر اجرایی چهاردهمین دوره این جایزه گفت: ارزشیابی این دوره به پایان رسیده است و احتمال می رود جایزه در اوایل بهمن ماه به پایان برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جایزه جلال آل احمد که در سال 2008 آغاز به کار کرد، یکی از معتبرترین جوایز ادبی کشور است. این جایزه با هدف «ترویج زبان و ادبیات ملی-مذهبی» برگزار می‌شود و در آذرماه هر سال به پدیدآورندگان آثار استثنایی، بدیع و پیشرو جوایزی اهدا می‌شود و به برندگان در چهار بخش داستان بلند و رمان، مجموعه داستان کوتاه، نقد ادبی جوایزی اهدا می‌شود. و فیلم مستند اهدایی. مراسم اختتامیه دوره قبلی این جایزه (سیزدهم) به دلیل شیوع تاج در دی ماه برگزار شد.

اما چهاردهمین دوره جایزه جلال آل احمد به تعویق افتاد. اساتید این دوره در آبان ماه انتخاب شدند. گلمرضا طریگی، رئیس دفتر توسعه شعر و ادبیات داستانی و دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جایزه جلال آل احمد درباره روند اجرای دوره گفت: شروع شده است. در این دو ماه هفته ای سه جلسه داشتیم و برخی از قضات البته در شهرستان ها زندگی می کنند. با این حال مدام از داوران محترم می خواستیم کار را تمام کنند و البته ظرفیت کتابخوانی افراد محدود است.

طریقی ادامه داد: به هر حال کار داوری تمام شده و احتمالا هفته آینده نشست خبری این دوره برگزار می کنیم و انشالله نیمه اول بهمن ماه جایزه را برگزار می کنیم. مراسم اختتامیه نیازمند هماهنگی قوه مجریه است. به گفته آنان، آقای علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در مراسم اختتامیه بر رعایت احترام و اعتبار جایزه تاکید کردند.

دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جایزه جلال آل احمد عقب افتادن جایزه جلال از تقویم خود را طبیعی دانست و گفت: برای اینکه از تقویم جایزه جلال عقب نمانیم باید کارهای انجام شده در آبان ماه در تیرماه انجام می شد. . مراسم اختتامیه جایزه جلال در دومین هازارد برگزار می شود. به هر حال ما در حال حاضر وارد مراحل اجرا شده ایم چرا که داوری پس از دو ماه به پایان رسید و دوستان داور با تمام توان کار خود را انجام دادند و امیدواریم اوایل بهمن ماه مراسم اختتامیه را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید