برندگان جایزه جلال معرفی شدند/ سور و عزرائیل شایسته معرفی شدند

ساعت: 22:14
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922676

اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال امروز شنبه 3 دی ماه با حضور اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد امروز شنبه 3 دی ماه ساعت 18:20 در تالار وحدت با اجرای رسالت بوذری با حضور اسماعیلی وزیر ارشاد، علی رمضانی کارگردان برگزار شد. خانه کتاب و اهالی رسانه

در ابتدای این مراسم علی رمضانی مدیر خانه کتاب ضمن خیر مقدم به اهالی کتاب و داوطلبان این دوره از هیئت علمی و شرکت کنندگان در این جایزه تشکر کرد. آنها از نظر رشد کمی و کیفی نسبت به دوره های قبل تقسیم شدند.

رمضانی افزود: دو بخش ویژه دیگر در سال جاری آثار منتشر شده برای حاج قاسم و کرونا بود که توسط هیئت داوران داوری شد که امشب به برندگان اهدا می شود. به ویژه باید از ناشران محترمی که در یک سال گذشته آثاری در زمینه های مختلف ادبی منتشر کرده اند تشکر کنم. در مجموع 858 ناشر از آثار آنها به این مرحله راه یافتند و 14 ناشر به مرحله 20 نامزد نهایی راه یافتند.

جلال آل احمد غربزدگی را در سال 1941 نوشت و امسال شصتمین سالگرد آن اثر است. جلالی که از واشنگتن، مسکو، مکه تا بیت المقدس را دیده و سپس این اثر را نوشته است، قطعا بازخوانی آن ضروری و قابل احترام است. امیدوارم آثار برگزیده این دوره مورد توجه منتقدان، اهالی ادب و رسانه نیز قرار گیرد.

در ادامه این مراسم وجیهه سامانی دبیر دانشگاهی پانزدهمین دوره ادبی جلال بیانیه اساتید این دوره را قرائت کرد و سپس کلیپی از نویسندگان و اهالی ادبیات درگذشته یک سال گذشته پخش شد که مورد تشویق قرار گرفت. توسط مخاطب . .

در ادامه این مراسم جوایز بخش های مختلف جایزه با حضور هیات داوران، وزیر آموزش و پرورش و اعضای هیات علمی اهدا شد.

جایزه حامیان سلامت:

کتاب «جهاد در قرنطینه» به روایت گروه جهادی شهید ابراهیم زاده به قلم فرو زال به عنوان اثر برگزیده این بخش شامل لوح سپاس، تندیس و مبلغ 25 میلیون تومان است.

بخش تحریریه:

مرحوم حسین جلال پور برای ویرایش کتاب مطمئن از سکوت; لوح تقدیر، تندیس و مبلغ 15 میلیون تومان

نرگس توکلی برای ویرایش کتاب اینجا سوریه است صدای راوی زنان جنگ است. لوح تقدیر، تندیس و مبلغ 15 میلیون تومان

بخش ویژه مستند حاج قاسم:

جایزه این اداره با حضور پدر شهید آرمانعلی وردی اهدا شد و سپس وزیر ارشاد هدیه ای را به پدر شهید علی وردی تقدیم کرد.

کتاب من شناخت حاج قاسمی نوشته سعید عالمیان. مداحی تندیس و مبلغ 25 میلیون تومان

کتاب «شاید قبل از اذان صبح» نوشته احمد یوسف زاده; لوح تقدیر، تندیس و مبلغ 25 میلیون تومان

بخش نقد ادبی:

در این بخش، داوران اثری را به عنوان برنده وارد نکردند و تنها به دو اثر شایسته تقدیر تعلق گرفت:

کتاب «روایت تماشا» نوشته مجید آقایی شایسته لوح تقدیر، تندیس و مبلغ 50 میلیون تومان است.

کتاب خودانتقادی ادبی نوشته مهرداد نصرتی شایسته لوح تقدیر، تندیس و مبلغ 50 میلیون تومان است.

بخش داستان کوتاه:

در این بخش، هیئت داوران کتاب ویروس عشق نوشته مجید رحمانی را شایسته تقدیر برگزیدند و رحمانی لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی 50 میلیون تومانی دریافت کرد.

بخش مستندات:

در این بخش یک اثر به عنوان برگزیده و دو اثر به عنوان شایسته تقدیر از سوی هیئت داوران انتخاب شدند:

اثر عنوان انتخاب شده: کتاب سازمان سیاسی بهائیان نوشته حمیدرضا اسماعیلی; گواهی، تندیس و جایزه نقدی

کتاب «نبرد تنگه» نوشته مصطفی رحیمی شایسته لوح تقدیر و جایزه ۲۵ میلیون تومانی است.

کتاب عقیله نوشته الهام امین شعیشه لوح تقدیر و جایزه 25 میلیون تومانی

در ادامه این مراسم، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان ادب، یاد و خاطره جلال را گرامی داشت و اظهار داشت: هر چه برای نمایندگی و بزرگداشت جلال تلاش کنیم، جایگاه خود را دارد و باید از خودمان درباره اهمیت جلال در نسل ما بپرسیم. وقتی کتاب غرب زدگی در سال 41 منتشر شد، سال آخر دبیرستان بودم، این کتاب ما را از فضایی که در انتظارمان بود محافظت کرد و یکی از کسانی که به زندگی من جهت داد قطعا جلال بود. جلالی که در دوران پس از انقلاب به نماد نویسندگی تبدیل شد.

75ac4793 be82 421f af85 52ee0aaf8dd6 خبر خاکستری

در ادامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) یاد و نام امام راحل را گرامی داشت و این معجزه انقلاب اسلامی است.

در سال‌های اخیر تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌ایم و خدا را شکر می‌کنیم که اکنون می‌توانیم این مراسم را به خوبی برگزار کنیم.

65735906 d298 41d7 bda8 28a65528205a خبر خاکستری

این روزها وارد فصل جشنواره های بزرگ جمهوری اسلامی ایران شده ایم، روزهای فراموش نشدنی برای هنرمندانی که اوج تحصیل و نخبه گرایی جوانان ایران زمین را شاهد هستند، امیدواریم بتوانیم آنها را به تمام دنیا نشان دهیم.

60 سال از نهضت بزرگ می گذرد و ما مادران شصتمین سال کتاب بزرگ جلال هستیم. جلال مطلب مهمی را برای ما نقل می کند. جلال برای ما نماد تمدن است. تمدن ایرانی اسلامی که در برابر تهاجم غرب به وقوع پیوست.

اینکه از جلال در میان همه نویسندگان یاد می کنیم نه تنها به خاطر شخصیت او بلکه به دلیل مبارزه طولانی با جریان فکری مهاجم است.

در ادامه با حضور وزیر ارشاد، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی ارشاد و جایزه ادبی دانشکده جلال، جوایز بخش آخر اعطا شد. داستان بلند و رمان:

هیئت داوران این بخش آثاری را به عنوان منتخب ارائه نکردند و دو کتاب را شایسته تقدیر معرفی کردند.

کتاب سور نوشته حسینعلی جعفری و کتاب عزرائیل نوشته نیما اکبرهانی لوح، تندیس و جایزه ادبی جلال 50 میلیونی دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید