محکومیت نهایی ایران به پرداخت بیش از 130 میلیارد تومان / «پیروزی بزرگ» فدراسیون فوتبال ایران در پرونده کلاهبردار بلژیکی؟!


ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885043

اظهارات عجیب رئیس سابق معاونت حقوقی فدراسیون فوتبال;

رسیدگی به پرونده سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در دادگاه عالی ورزش خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ صفی الله فغان پور، رئیس سابق معاونت حقوقی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت مارک ویلموتس و اقدام ایران برای اعتراض به این تصمیم گفت: از سوی کمیته انضباطی فیفا به پرداخت 6 میلیون یورو محکوم شدیم. اینجا نگرانی زیادی وجود داشت و همه فکر می کردند که ما در CAS محکوم می شویم، اما موفقیت بزرگی به دست آمد. تنها موردی که در این سال ها موفق شدیم، پرونده ویلموتس است که در CAS بود و محکومیت لغو شد.

وی در ادامه گفت: شکایت اولیه مبلغی بیش از 6 میلیون یورو بوده که به اضافه 5 درصد و تاخیر در مجموع 12 میلیون یورو بوده است. حالا دادگاه عالی ورزش این پرونده را لغو کرد و آن را زیر 3 میلیون یورو رساند. این اتفاق موفقیت بزرگی برای فدراسیون بود و حالا باید مبلغی را پرداخت کنیم که خیلی هم زیاد نیست!

فغان پور در گفت و گو در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه گفت: رای صادر شده است. گرندها احتمالاً در این هفته اعلام و رأی خواهند داد. آنچه گفتم قطعاً باید به موفقیتی که در دادگاه عالی ورزش به دست آوردیم تبریک بگویم!

به گزارش دانا؛ مارک ویلموتس در سال 2018 جایگزین کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران شد. او کمتر از 6 ماه سرمربی تیم ملی کشورمان بود و قبل از ثبت 2 باخت مقابل بحرین و عراق، 2 میلیون یورو از فدراسیون فوتبال که سرپرست آن مهدی تاج بود، دریافت کرد. به گفته فگان پور، ویلموتس در مدت کوتاه حضورش در تیم ملی حداقل 5 میلیون یورو از ایران درآمد داشت!

در شرایطی که زیان بیش از 175 میلیارد تومانی به بیت المال و منابع فوتبال ملی وارد شده و همچنان ادامه خواهد داشت، بانیان شرایط کنونی و ارقام این زیان های هنگفت بار دیگر در حال بازگشت هستند. فدراسیون فوتبال و رویاهای عجیبی می بینند. رویاهایی که اگر فشارها محدود شود و کمیته اولیه تصمیم سخت بگیرد، احتمالاً پایان خواهد یافت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید