مدافع چپ مورد علاقه یحیی گل محمدی: استقلال ستار

مدافع چپ مورد علاقه یحیی گل محمدی: استقلال ستار

سرمربی پرسپولیس در فصل اخیر از وحید امیری و علی نعمتی به عنوان مدافع چپ استفاده کرد.

میلاد زکی پور انتخاب اول یحیی گل محمدی بود که به دلیل اعتراض هواداران کنار گذاشته شد. در هر صورت این انتقال می توانست در ابتدای فصل هم زکی پور و هم یحیی گل محمدی را با حاشیه و مشکلات دیگری مواجه کند. با استناد به مصاحبه قدیمی میلاد زکی پور و زیر سوال بردن قهرمانی پرسپولیس، هواداران به صفحه شخصی یحیی گل محمدی حمله کردند و از او خواستند این بازیکن را محروم کند. در نتیجه یحیی گل محمدی نیز تسلیم شد و تولد زکی پور را تعطیل کرد. یحیی گل محمدی در لیگ بیست و دوم به طور مداوم از وحید امیری و علی نعمتی به عنوان مدافع چپ استفاده کرده است که البته هیچکدام مدافع چپ تخصصی نیستند.

امیری هافبک و وینگر فوق العاده ای است و علی نعمتی در پایان فصل گذشته نشان داد که یک مدافع میانی خوش استایل و گلزن است. در ادامه فصل با پیشرفت وحید امیری مشخص شد که پرسپولیس چه گوهری را در پشت زمین قفل کرده است.

علی نعمتی که اخیرا در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس عملکرد خوبی داشت، یکی از ارزشمندترین بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس است. مدافعی که در پست تخصصی خود در دفاع وسط عملکرد خوبی داشت و به استثنای دربی بارها در آن منطقه از زمین برای پرسپولیس درخشید و گلزنی کرد تا نشان دهد توانایی های بالایی دارد. نعمتی اگرچه در دفاع عملکرد خوبی دارد اما در دفاع چپ آمار خوبی ندارد اما سوال اصلی این است که دلیل این همه اصرار گل محمدی برای حضور نعمتی در دفاع چپ چیست؟

یحیی گل محمدی چاره دیگری ندارد و باید جام حذفی را با علی نعمتی در دفاع چپ به پایان برساند. مدافعی که برخلاف دانیال اسماعیلی فر و تمامی مدافعان کناری، توانایی گلزنی یا تغذیه کامل مهاجمان تیمش را ندارد. گل محمدی علاقه خاصی به فوتبال مالکیت دارد و بر این اساس مدافعان کناری را دوست دارد که بالا و هجومی بازی کنند.

یکی از این مدافعان ابوالفضل جلالی است. دفاع چپ خوش استایل و تکنیکی که در جام جهانی خوش درخشید اما با ساپینتو برخورد کرد و بیشتر فصل را روی نیمکت یا روی سکوها سپری کرد! او در آخرین بازی استقلال و تراکتورسازی یک گل زیبا زد و بی نقص بازی کرد تا اشتباه سرمربی پرتغالی را ثابت کند. شادی بعد از گل ابوالفضل جلالی گویای همه چیز است و از دل پری این بازیکن می گوید.

مدافع ناراضی استقلال دوست دارد جایی بازی کند و بعید است با تمدید قرارداد ساپینتو این درخواست برآورده شود… اما سوال اصلی اینجاست; آیا ابوالفضل جلالی اولین خرید تابستانی پرسپولیس برای لیگ بیست و دوم خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید