مدیرعامل پیکان از مبلغ قرارداد مدافع استقلالی رونمایی کرد

مدیرعامل پیکان از مبلغ قرارداد مدافع استقلالی رونمایی کرد

امیر اتابخش درباره قرعه کشی پیکان در لیگ بیست و دوم گفت: اگر می خواستیم نمی توانستیم چنین قرعه کشی را انتخاب کنیم در هفته های اول با تیم های هم سطح بازی می کنیم. ما کمترین بودجه را در بین تیم های لیگ برتری داریم. برخی تیم های لیگ از ما بودجه بیشتری دارند. با این بودجه کم تیم جوانی را به مسابقات اعزام کردیم. ما نیازی به جذب بازیکنان بیشتر در یک یا دو پست نداریم.

مدیر اجرایی پیکان افزود: با توجه به بودجه کم سعی کردیم شرایط اردویی در تهران داشته باشیم. با قهرمان و نایب قهرمان دسته اول بازی می کنیم. انشاالله در تهران میزبان خوبی برای ملوان و هواداران پرشورش در بازگشت به لیگ برتر باشیم. در هفته دوم و سوم با مس کرمان و نفت مسجد سلیمان بازی می کنیم. قرعه کشی خوبی است. تلاش می کنیم با دیدارهای تدارکاتی تیم را برای حضور قدرتمند در لیگ برتر آماده کنیم.

وی درباره اینکه معتبی حسینی پیشنهادی از پرسپولیس داشت اما به دلیل جدایی او با پیکان رد شد، گفت: قراردادهای ما همیشه قوی بوده است، پیشنهاد پرسپولیس هم همین بود، اما فکر می کنم حسینی تصمیمی برای جدایی ندارد. . او سرمربی موفقی است و به نظرم یکی از بهترین مربیان تاکتیکی ایران است. او می خواهد به افتخار 53 سالگی باشگاه و خودش با جوانان پیکان در لیگ نتیجه بگیرد. ما بین 10 تیم آسیایی جوان ترین تیم بودیم. میانگین سنی امسال بسیار کمتر از سال گذشته است. در هفته های پایانی فصل قبل 3-4 بازیکن آینده دار داشتیم. امسال نیز این روند ادامه دارد. حتی بازیکنانی از رده جوانان خواهیم داشت. کمتر تیمی چنین ریسکی می کند که بازیکنان جوان آینده دار را به تیم اصلی راه دهد. ما جوانان خود را می پزمیم. فرهنگ پیکان مانند آژاکس و آرسنال است که بازیکنان را به سطح اول فوتبال کشور معرفی می کند.

مدیرعامل باشگاه پیکان با بیان اینکه نوع هزینه کرد این باشگاه باعث اعتراض برخی بازیکنان به مشکلات مالی در طول فصل می شود، تصریح کرد: همان بودجه ای که برای باشگاه پرداخت می کنیم به بازیکنان می دهیم. یکی دو بازیکن از سال های قبل مطالبه داشتند و ممکن بود پنجره باشگاه بسته شود. از این رو تلاش می کنیم تعهدات مندرج در قرارداد را پرداخت کنیم. پیکان هیچ وقت در این مورد مشکلی نداشت، همان پولی را که توافق کردیم پرداخت می کنیم. تا به حال 85 درصد پول را در فصل گذشته به بازیکنان پرداخت کرده ایم.

عطابخش تصریح کرد: برخی تیم ها مانند تیم های صنعتی تمام بودجه خود را خرج می کنند و سپس با پرداخت های پایان سال بودجه خوبی برای خود رقم می زنند. نهادهایی هستند که به این موضوع رسیدگی می کنند. بودجه ما مشخص است و سعی می کنیم با این بودجه کمی حرف بزنیم اما اصلا نمی توانیم با غول های بودجه مبارزه کنیم. تلاش می کنیم حداقل چهار بازیکن جوان به تیم ملی اصلی و حتی بزرگسالان راه پیدا کنند. با هزینه های هنگفتی که صرف برخی تیم های صنعتی و حتی تیم های زیر نظر وزارت ورزش می شود، امیدوارم در سال های آینده بازگشتی نداشته باشد.

وی درباره اینکه آیا مطالبه 10 میلیاردی باشگاه استقلال برای انتقال سامان فلاح صحت دارد، گفت: او 5-6 پیشنهاد از چند باشگاه ایرانی و خارجی داشت. او بازیکن خوب و آینده‌داری است. در مورد مبلغ و تعداد نبود. مذاکراتی انجام شد و پیشنهاداتی نیز ارائه شد اما حسینی به دلیل گرانی مدافعان میانی در لیگ فلاح تصمیم گرفت در این تیم بماند. حتی مدافعی بود که 18-20 میلیارد قرارداد بست. در فوتبال دنیا می بینیم که مهاجمان قراردادهای بالایی می بندند اما دریافت چنین مبالغی برای مدافعان خوب نیست. در نتیجه سایر بازیکنان نیز این سطح را تعیین می کنند و مبالغ خاصی را طلب می کنند. با نامه ای که حسینی داد ترجیح دادیم فلاح را نگه داریم.

عطابخش درباره اینکه باشگاه پیکان نتوانست دانشگر را جذب کند که الان به مبلغ 18 میلیاردی معترض است، گفت: این اصلاً بحث دانشگر نیست.

او درباره پیشنهاد 18 میلیاردی درباره دانشگر گفت: اسمی را نبردم اما می گویم وقتی او یا هر فرد دیگری این مبلغ را گرفت بقیه بازیکنان تعادل خواهند داشت. مثلاً می گویند دانشمند 18 میلیارد گرفت، ما باید 15 میلیارد بگیریم. شاید یکی که دو فصل بیشتر در لیگ برتر بازی نکرده بگوید باید 12 میلیارد بگیرم. سقف ما روشن است. بالاخره 2-2.5 میلیارد بیشتر برای تیم فوتبال پرداخت نکردیم. اگر سقف قرارداد تیم اینطور باشد در اختیارش هستم.

دیدگاهتان را بنویسید