مدیر عامل قطار شهری مشهد در صفحه نمایش چهره و اطلاعات در مترو: الزامات امنیتی غیرفعال است/ همه دوربین های متصل به هوش مصنوعی قابلیت تشخیص چهره را دارند

مدیر عامل قطار شهری مشهد در صفحه نمایش چهره و اطلاعات در مترو: الزامات امنیتی غیرفعال است/ همه دوربین های متصل به هوش مصنوعی قابلیت تشخیص چهره را دارند

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در خصوص صفحه نمایش، پخش چهره و اطلاعات برخی افراد در مترو گفت: دوربین های نصب شده در مترو که در روزهای اخیر خبرهای زیادی را به همراه داشته است هویتی نیست و آنچه نصب کرده ایم یک نیاز غیرفعال برای حفاظت

با توجه به مرجع “انتخاب”؛ کیانوش کیامرز در نشست خبری که امروز 31 آذرماه در شرکت قطار شهری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: 84 ایستگاه را در قطار شهری مشهد طراحی کرده ایم. یک خط قطار شهری از انتهای وکیل آباد تا فرودگاه شهید هاشمی نژاد وجود دارد و 24 ایستگاه دارد و این خط از نظر ماشین آلات و تجهیزات یکی از کامل ترین خطوط ایران است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: روزانه حدود 130 تا 150 هزار مسافر در این خط تردد می کنند. در برنامه 30 ساله مترو این پروژه 120 خودرو بود اما بعد 60 خودرو خریداری شد که یکی از چالش های خط یک است و حدود 60 خودرو کم داریم. وقتی ظرفیت مسافری خط 3 افزایش یابد و خط گلبهار تکمیل شود، این کمبود واگن مشکل ساز می شود. .

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد خاطرنشان کرد: خط 2 قطار شهری از انتهای طبرسی شروع و تا شهر سلامت ادامه دارد. این خط همچنین دارای 13 ایستگاه است و روزانه حدود 130 تا 150 هزار مسافر از طریق آن تردد می کنند. سازه 100 درصد کامل است اما از نظر تجهیزات کمبودهایی داریم.

کیامرث ادامه داد: این خط 18 هزار میلیارد تومان قیمت دارد که حدود 2 هزار میلیارد تومان کار باقی مانده است و برای تکمیل این خط با چالش مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در خصوص خط 3 قطار شهری مشهد توضیح داد: خط 3 قطار شهری مشهد 30 کیلومتر طول دارد و با پول امروز حدود 45 هزار میلیارد تومان هزینه دارد. تاکنون حدود 6 هزار میلیارد تومان هزینه کرده ایم که 6 هزار میلیارد تومان معادل 12 هزار میلیارد تومان امروز است.

وی خاطرنشان کرد: در خط 3 حدود 20 کیلومتر تونل تکمیل شده داریم و از شهر ابودر تا میدان امام علی اول تکمیل شده است. خط 3 مترو را در سه فاز تعریف کرده ایم. فاز اول از ترمینال امام رضا تا میدان شهدا 5 کیلومتر، فاز دوم از میدان شهدا تا میدان امام علی 10 کیلومتر و فاز سوم از ترمینال تا ابوذر حدود 5 کیلومتر است که تونل این سه فاز است. آماده.

کیامرز تصریح کرد: یکی از قطعات اصلی دکل حفاری که 30 میلیارد تومان برای آن پرداخت کردیم لبه هایی داشت که خوشبختانه این قطعه در حال حاضر موجود و در حال مونتاژ است و از آنجایی که قطعه تحریمی است هزینه زیادی را متحمل شده ایم. .

وی ادامه داد: در فاز اول ایستگاه های میانی حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داریم اما در حوزه تجهیزات عقب هستیم و باید 3800 میلیارد تومان در حوزه تجهیزات و معماری هزینه کنیم. اکنون حدود 1000 میلیارد از طریق اوراق تامین شده و 2 هزار و 800 میلیارد تومان نیز در قالب اوراق در سال آینده تامین می شود.

کیامرز افزود: علاوه بر احداث ایستگاه، آسفالت و ریل گذاری مسیرها، فاز اول خط سوم نیز در حال انجام است و طبق برنامه زمان بندی، مسیر 6 کیلومتری فاز اول سوم نیز در حال انجام است. خط مترو کشیده خواهد شد همچنین تا پایان امسال تکمیل می شود و تلاش ما در پایان سال است بیایید یک تست داغ در این خط انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد ادامه داد: تامین منابع درآمدی در مدیریت شهری سخت است، اما همچنان سرعت کار در قطار شهری را کم نکرده ایم. ریل گذاری در 6 کیلومتری خط مرکزی از پایانه امام رضا (ع) شروع شد و توانستیم رکورد 100 متر ریل گذاری روزانه کشور را بشکنیم.

وی با اشاره به خط 4 متروی مشهد تاکید کرد: این خط بیش از 17.5 کیلومتر طول دارد و از انتهای مهر مادر آغاز می شود. زمین این منطقه در اختیار قطار شهری قرار گرفت و مردم مشهد می توانند به راحتی از انتهای مهر مادر سوار خط 4 شوند و از این خط تا انتهای شهید باهنر استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: این خط در طرح جامع مشهد تصویب شد و قرار بود فقط تا ابتدای شهید رجایی ادامه داشته باشد. اما موفق شدیم 3.5 کیلومتر به آن اضافه کنیم و این خط را تا انتهای شهید باهنر ادامه دهیم.

وی همچنین از توسعه خط دو قطار شهری مشهد خبر داد و در این زمینه گفت: توسعه خط دو نیز در طرح جامع پیش بینی شده است که پس از تکمیل چهار خط و از انتهای خط دو انجام می شود. از Bul. فکوری تا انتهای هفت تیر خط دوم را توسعه می دهیم و طول این خط از 14 کیلومتر به 21 کیلومتر می رسد.

هر کیلومتر مترو که با یک واگن تکمیل شود 2 هزار میلیارد تومان هزینه دارد

کیامرز تاکید کرد: قیمت هر کیلومتر مترو از سال 93 حدود 50 میلیون دلار است و این قیمت در 10 سال گذشته در دنیا ثابت بوده است، اما از حدود 2000 تومان شروع به کار کردیم و امروز در سال 1402 حدود 2000 دلار است. ساخت مترو 50 هزار تومان و هر کیلومتر متروی تکمیل شده با خودرو در ایران 2 هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: هیچ شهری با تهران قابل مقایسه نیست چرا که همه امکانات در اختیار پایتخت است و همیشه گفته ایم شهردار تهران به عنوان یکی از اعضای دولت می تواند فرصت خوبی برای مردم فراهم کند. رهبری شهر برای توسعه شهر و شهرداران کلان شهرها نیز باید عضو دولت شوند.

وی تاکید کرد: برای تکمیل خطوط متروی مشهد 5800 میلیارد تومان نیاز است که 1000 میلیارد تومان برای نواقص خط دوم، 3800 میلیارد تومان برای تکمیل خط سه و 1000 میلیارد تومان برای خط TBM نیاز است که چهار الزام وجود دارد. .

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در خصوص صفحه نمایش، پخش چهره و اطلاعات برخی افراد در مترو گفت: دوربین های نصب شده در مترو که در روزهای اخیر خبرهای زیادی را به همراه داشته است هویتی نیست و آنچه نصب کرده ایم یک نیاز غیرفعال برای حفاظت همه دوربین های متصل به هوش مصنوعی توانایی تشخیص چهره را دارند، اما استفاده از آن به سیستم پشتیبانی بستگی دارد.

وی در خصوص مترو گلبهار نیز گفت: مترو گلبهار که حدود 45 کیلومتر طول دارد آسفالت شده اما تجهیزات آن باقی مانده است. اگر تونل فعلی تکمیل شود، قابلیت افتتاح خط گلبهار را تا دو سال آینده دارد، اما با روند فعلی چشم‌انداز 3 ساله محقق نمی‌شود. از 3 کیلومتر تونل مترو گلبهار یک کیلومتر آن احداث شده است.