مراحل نهایی برای اجرای فرآیند ارزشیابی معلمان

مراحل نهایی برای اجرای فرآیند ارزشیابی معلمان

سیدمیتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند اجرایی ارزشیابی معلمان اظهار داشت: روند اجرای ارزشیابی معلمان در گذشته تکمیل شده بود، اما درصد کمی از معلمان آن را انجام ندادند. به دلیل زمان بر بودن فرآیند، مراحل ارزیابی خود را به پایان رساندند و هماهنگی هایی که باید بین ستاد، سازمان و ادارات کل انجام می شد مورد اعتراض قرار گرفت.

وی گفت: «گروه های ضربت ما اکنون مشغول هستند و به زودی، همانطور که برخی از معلمان ما توانستند گزارش های خود را ببینند، بقیه آن بستگان نیز می توانند گزارش خود را دریافت کنند، که می توانند ظرف 10 روز از تاریخ 2017 میلادی این کار را انجام دهند. مهلت قانونی. در صورت لزوم.» اعتراض خود را اعلام و مدارک خود را بارگذاری کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در خصوص رسیدگی به برخی شکایات معلمان از وضعیت روند ارزشیابی معلمان ادامه داد: بخش عمده ای از وظایف این نهاد رسیدگی به توصیه ها، پرسش ها و پاسخگویی به معلمان و همکاران است. کسانی که در زمینه آن هستند به شکل دیگری اتفاق می افتد که این سوال در زمینه رتبه بندی نیز پیش بینی شده است.

هاشمی تصریح کرد: دستورالعمل نظارت و پاسخگویی به اعتراضات ارزشیابی معلمان در ششم اسفندماه سال گذشته ابلاغ شد که بر اساس آن برخی معلمان توانستند از طریق سامانه مدارک و دلایل را ثبت کنند. البته بنا به درخواست معلمان این مهلت تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد و پس از تکمیل این فرآیند در کارگروه های منطقه ای با مسئولیت معاونت ها و مقاطع تحصیلی و طبیعتا بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت. با اعلام نظر در مورد هر یک از این موارد، این پرونده به کمیته حسابرسی ذیصلاح ارسال می شود تا رتبه تعیین شود.

وی در خصوص زمان تعیین وضعیت رتبه بندی و تعیین تکلیف گفت: معلمان در بحث رتبه بندی شرایط متفاوتی دارند، همچنین طبیعتاً بررسی موارد مختلف زمان مشخصی را می طلبد. اما از آنجایی که موضوع رتبه‌بندی فرآیندی است که باید بین بخش‌های مختلف شکل بگیرد و به یک معنا رتبه‌بندی رویه‌ای است که همیشه باید ادامه داشته باشد و نمی‌خواهیم پایان فرآیندهای اداری را در نظر بگیریم، نمی‌توان آن را در نظر گرفت. زمان و گفتن این است که این پایان دیگر روند رتبه بندی است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اما اولویت این وزارتخانه این است که روند نمره دهی همیشه دقیق، منظم و جامع انجام شود و به همه بحث ها، سوالات و دغدغه های معلمان همکار رسیدگی و پاسخ داده شود. امید است با نزدیک شدن و مشارکت معلمان در بدنه آموزشی، مرحله کنونی که مرحله ساختن نظام ارزشیابی معلمان است، به بهترین نحو انجام شود.

هاشمی با اشاره به اینکه امسال سومین سال ارزشیابی معلمان است و وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی و بازنگری در قوانین و دستورالعمل های مربوط به ارزشیابی است، افزود: برنامه ما در وزارت آموزش و پرورش این است که روند ارزشیابی به صورت مستمر انجام شود. فرآیند . امیدواریم در سال های آتی بتوانیم این فرآیند را به طور طبیعی با شناخت کامل و کارشناسانه از مشکلات پیش آمده در سازمان و شناسایی نقاط ضعف و قوت انجام شده بهتر انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید