مراسم بزرگداشت درگذشت آیت الله نورالدین حیدری در سنندج برگزار شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، مهدی سنندج روز دوشنبه با حضور در مراسم بزرگداشت آیت الله نورالدین حیدری نماینده فقید امام خمینی (ره) در سپاه کردستان میزبان صدها نفر از اقشار مختلف کردستان بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مراسم درگذشت آیت الله نورالدین حیدری در مهدیه سنندج گفت:

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی افزود: امروز جمع کثیری از مردم کردستان در مراسم تشییع آن مرحوم، نشان از جایگاه ویژه آنان در میان مردم کردستان و شناسایی کردها به سال های متمادی است. سرویس.”

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: چند ویژگی دارد که اگر انسان داشته باشد مورد توجه خداوند متعال و رمز محبوبیت انسان قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: این احترام و محبوبیت ذاتی در اختیار تعدادی از افراد است که دارای ویژگی هایی مانند اخلاص، هجرت در راه خدا، جهاد و توجه به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند. ). .”

وی خاطرنشان کرد: ده سال اول انقلاب با سال های بعد کاملا متفاوت بود و این عالم وارسته در آن سال ها در کردستان خدمت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهابی افزود: 18 هزار شهید مهاجر در کردستان وجود دارد زیرا هجرت رابط انسان و خداست و در دوران جنگ شاهد حضور هزاران جوان رشید از استان های مختلف در کردستان بودیم.

وی گفت: آیت الله حیدری و شهید سلیمانی و شهدای مرزبانی و نیروهای نظامی و انتظامی ما از جمله این مهاجران بسم الله هستند و برای همیشه مورد احترام مردم هستند.

ودود حیدری فرزند این عالم فقید نیز در این مراسم از حمایت و حضور مردم کردستان تقدیر کرد و گفت: آیت الله حیدری عمر خود را وقف کردستان کرد و همواره فرزندان خود را به احترام ویژه برای مردم کردستان توصیه می کرد.

وی افزود: مردم کردستان به گردن ما حق دارند و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای کُرد وظیفه همیشگی ماست.

آیت الله حیدری در کنار علما و روحانیون کُرد برای تقریب مذاهب اسلامی در منطقه تلاش کرده است و حضور پرشور مردم کردستان در این مراسم نمادی از قدردانی از شهدا و ایثارگران است.

ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج نیز در این مراسم گفت: آن لجوج ها.

وی افزود: مرحوم حیدری از مهاجران راه خدای متعال بود که در شرایط خاص سال های اول انقلاب به کردستان آمد و عمر خود را در خدمت مردم این دیار گذراند.

دیدگاهتان را بنویسید