مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۲۸۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس آغاز شد

مراسم تشییع پیکرهای مطهر 280 شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در تهران و سایر نقاط کشور با حضور گسترده اقشار مختلف مردم ایران اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری موج


مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۲۸۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) از امروز در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اولین شهید مظلوم راه امامت و ولایت و بزرگوارترین مادر و همسر شهیدان، پیکر مطهر 280 شهید گمنام و گلگون کفن سال قدس حفاظت در تهران و سایر استان های کشور به آغوش میهن بازگشت. در میان عزاداری هزاران ایرانی به خاک سپرده می شوند.

دفاع مقدس فصلی درخشان و جاودانه در تاریخ ملت ایران است که با جانفشانی ها و جانفشانی های جوانان این مرز و بوم عزت و اقتدار و سربلندی را برای همیشه در تاریخ به ارمغان آورد. جوانانی که جان باختند، اما نگذاشتند حتی تکه ای از خاک میهن زیر چکمه های متجاوزان بماند.

در این میان جایگاه شهدای گمنام بسیار زیاد و وصف ناپذیر است، شهدایی که پیکر پاکشان سال ها از وطن دور بودند و پس از بازگشت ترجیح دادند گمنام بمانند. بازگشت شهدای گمنام به آغوش میهن، فصل دیگری از عشق و محبت را برای مردم مومن ایران به ویژه نسل جوان رقم می زند.

مراسم تشییع پیکر مطهر 280 شهید گمنام صبح امروز یکشنبه 5 آذرماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

این شهدا در مناطق عملیاتی مجنون، مهران، شرق دجله و بصره، سومار، چزابه، شیرخانی، فکه، میمک و پنج شیر به شهادت رسیدند. پیکر مطهر 110 شهید گمنام در تهران و 170 شهید گمنام در 30 استان دیگر تشییع می شود.


آیا این خبر مفید بود؟