آغاز مراسم تشییع پیکرهای ۱۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس در تهران

مراسم تشییع پیکر 110 شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری موج


همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در تقویم رسمی کشورمان «روز» نامگذاری شده است. شهید گمنام» مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۱۰ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس از مقابل درب اصلی دانشگاه با قرائت آیاتی از قرآن کریم و عبادت عاشورا رسما آغاز شد.

پیکر این شهدا در مناطق عملیاتی مختلف از جمله والفجر، پیش از والفجر، والفجر دو، کربلای پنج، بدر، رمضان، کربلای چهار، کربلای شش و غیره تفحص شد.

در آخرین روز از ایام فاطمیه، اقشار مختلف مردم تهران با سردادن شعارهای فاطمیه و در دست داشتن پرچم های عزا و محکومیت جنایات صهیونیست ها و حامیان این رژیم در غزه به دیدار تابوت 110 شهید دفاع مقدس آمدند. . باید یادآوری کنیم که این مراسم همزمان با تشییع پیکر مطهر 170 شهید در 200 نقطه کشور انجام می شود.

مسیر تدفین پیکر مطهر 110 شهید تهران از شرق از خیابان الگیناب، از جنوب خیابان حافظ، از جنوب خیابان وحدت اسلامی و سپس تا خیابان بهشت ​​و معراج شهدا است.

به همین دلیل از ساعت 8 صبح که مراسم آغاز می شود، تردد در دایره بزرگتر از خیابان جمعه به سمت شمال و به سمت خیابان الخبال، از ضلع شمالی میدان الخبال، از بلوار کشاورز و خیابان کریمخان به سمت خیابان ممنوع است. از جنوب و شرق از میدان فردوسی به سمت دانشگاه تهران و از ضلع غربی از خیابان زارع تا میدان انقلاب ممنوعیت تردد وجود دارد.

کاروان حامل پیکرهای شهدا مزین به نماد بیت المقدس است و در مسیر تشییع پیکر این شهدا گروهی از مردم از جمله مادران و دختران تهرانی تسبیح، چفیه، چتر یا چتر می گذارند. تکه های پارچه روی تابوت ها برای تبرک او. برخی از جوانان نیز یادداشت های خود را روی تابوت ها گذاشتند.

در مراسم تشییع پیکر 110 شهید گمنام دفاع مقدس عکس و تمثال شهدای مقاومت از جمله حاج قاسم سلیمانی بر روی دستان مردم دیده می شود. همچنین پرچم کشورمان و گروه‌های جبهه مقاومت اسلامی از جمله حزب‌الله لبنان، حماس و فلسطین به نشانه اتحاد و همبستگی بین جوامع اسلامی در همه جای مسیر عزاداری به اهتزاز در می‌آید. موکب های فاطمی نیز در طول مسیر با ارائه خدمات مختلف پذیرای عزاداران تهرانی هستند.



آیا این خبر مفید بود؟