مردم تهران تشییع 150 شهید گمنام دفاع مقدس را آغاز کردند.

زمان: 09:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798387

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم تشییع 150 شهید گمنام دوران دفاع مقدس از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکر پاک و مطهر 250 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ساعت 24 تشییع می شود. سال. در کنار.

مراسم تشییع 150 شهید گمنام از مقابل دانشگاه تهران دقایقی پیش با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در تهران آغاز شد.
ساعاتی پیش مردم به صورت خودجوش در خیابان های منتهی به میدان انقلاب تجمع کردند تا با وجود سرما و اعلام ورود سامانه بارشی به کشور، نقش خود را در جفای قهرمانان ملی خود ایفا کنند.
در این مراسم پوسترها و عکس های بیشماری از مالک اشتر در مراسم حج قاسم سلیمانی بر دستان هیئت تشییع جنازه حمل شد.

بر اساس این گزارش، تعدادی از این شهدا در عملیات کربلای 5، کربلای 8 و تنها دشمن بعثی در سال 1367، برخی دیگر مربوط به عملیات والفجر 1، والفجر مقدماتی در منطقه فکه و برخی دیگر مربوط به عملیات والفجر 9 در سلیمانیه عراق بودند. برخی دیگر مربوط به عملیات کربلای 6 در منطقه عملیاتی سومار، برخی دیگر مربوط به عملیات بدر در منطقه عملیاتی شرق دجله و برخی دیگر مربوط به عملیات رمضان در منطقه شرق بصره است که این روزها توسط انسان ها بررسی و دفن شده است. . .

خبر خاکستری

این برنامه ها در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، کوم، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کوم، کرمان کردستان و بویراحمد است. مراسم ترحیم گیلان، لرستان، مازندران، استان مرکزی و هرمزگان برگزار شده و خواهد بود.

مراسم عبادت این شهدا روز سه شنبه 15 دی ماه از اقامه نماز ظهر تا اقامه نماز مغرب و عشا در ستاد معراج شهدای تهران برگزار شد. برنامه عصر وداع با این شهدا نیز شامگاه چهارشنبه 16 دی ماه در مصلای تهران برگزار شد.

69d6cc1f ff11 4b95 b1ad 841637b88053 خبر خاکستری

کلیباف: شهدای گمنام لاله در خط مقدم عزت و عزت ایران عزیز هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها پناهگاه سربازان در سخت ترین شرایط جنگ بود. اگر امروز در هر گره ای گیر کرده ایم به این دلیل است که از راه شهدا دور شده ایم.

وی افزود: انقلابی کسی است که با اطاعت از ولایت، گره از راه مردم را در کنار شهدا بگشاید وگرنه نمی تواند بگوید پیرو امام و شهدا هستم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید