پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس در تربت حیدریه تشییع شد


ساعت: 13:54
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920397

پیکر پاک شهید گمنام دفاع مقدس صبح امروز پس از تشییع بر روی دستان مردم ولایتمدار تربت حیدریه در دل خاک تشییع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; عباس هاشمی رئیس دانشگاه تربت حیدریه در مراسم تشییع پیکر این شهید گمنام گفت: پس از پیگیری های فراوان اجازه تشییع شهید گمنام در دانشگاه را گرفتیم و از امروز دانشجویان و اساتید میزبان مراسم بزرگواری هستند. گنجینه گرانبهای حفاظت مقدس».

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها پلی است بین نبوت و امامت و شهید نیز پل بین امت و ولایت است که هر دو مجهول هستند.

مهدی باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تربت حیدریه گفت: همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شهر 1000 شهید تربت حیدریه یک شهید گمنام دریافت کرد و این شهر دوباره بوی شهادت را حس کرد.

وی بیان می کند: این شهید والامقام هنگام شهادت 20 سال سن داشت و در دی ماه سال 65 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.

به گفته باقرزاده، این شهید گمنام ششم آذرماه با استقبال مردم تربت حیدریه وارد این منطقه شد و پس از 10 روز حضور در هیئت های مذهبی، مدارس، دانشگاه ها و دیگر مراسم مردمی صبح امروز در دل تربت حیدریه آرام گرفت. دانشگاه دولتی .

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بنیاد شهید تربت حیدریه، از مجموع 15 هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این منطقه، یک هزار و 105 شهید از منطقه تربت حیدریه شامل شهرستان های تربت حیدریه، زاوه، مه ولات و رشتخوار است که از این تعداد است. 708 شهید، هزار و 695 جانباز و 142 آزاده به شهرستان تربت حیدری اعزام شدند که از این تعداد 690 نفر بیش از 25 درصد جانبازان این منطقه هستند.

هم اکنون 22 شهید گمنام در شهرستان تربت حیدریه تشییع شده اند که شامل: پنج شهید در پیشکوه بستان، پنج شهید در دانشگاه آزاد اسلامی، 2 شهید گمنام در گلزار بهشت ​​عسکری، 2 شهید در باغ ملی، 2 شهید در کدکن، 2 شهید. شهدا در بیگ 2 شهید در رباط سنگ، یک شهید در توپخانه 61 محرم و یک شهید در تیپ 177 ارتش.

200 شهید در شهدای بهشت ​​عسکری مدفون هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید