مردم فلسطین در دفاع از مسجدالقدس و الاقصی متحد هستند

زمان: 08:55
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775067

رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگوی تلفنی با عکرمه صبری واعظ مسجد الاقصی گفت: مردم فلسطین در دفاع از قدس و مسجد الاقصی متحد هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش فلسطین امروز ، اسماعیل هنی ، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس ، با شیخ عکرمه صبری ، سخنگوی مسجد الاقصی ، تلفنی گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش ، چانیا در این مکالمه تلفنی حمله نظامی صهیونیست ها به خانه شیخ صبری را محکوم کرد و وی را به مدت شش ساعت مورد بازجویی قرار داد و حمله به یکی از علما و شخصیت های برجسته فلسطینی در قدس و یکی از مدافعان برجسته ال. مسجد آقا.

وی با ابراز همبستگی با شیخ عکرمه صبری و دیگر علمای فلسطینی در بیت المقدس و مردم آن تاکید کرد که مردم فلسطین برای حفاظت از بیت المقدس و مسجد الاقصی و علمای اسلام در این شهر و همچنین هویت اسلامی آن متحد خواهند شد.

اسماعیل هنی در ادامه گفت که جنبش حماس در گفتگو با مقامات مصری درباره قدس از آنها خواسته است تا برای جلوگیری از تجاوز دشمن صهیونیستی به قدس و مسجد الاقصی مداخله کنند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در این تماس تلفنی درباره تشدید تنش ها و از سرگیری درگیری ها در سرزمین های اشغالی در صورت تداوم تجاوزات اشغالگران صهیونیست هشدار داد.

پیشتر ، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی در حماس از سیاست جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا و نفتالی بنت ، نخست وزیر اسرائیل در قبال فلسطین به شدت انتقاد کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در این زمینه گفت: واقعیت این است که هیچ چیز نمی تواند سیاست بایدن و بنت در قبال فلسطین را تغییر دهد.

وی گفت: “جو بایدن و نفتالی بنت به طور کلی هیچ راه حلی برای مسئله فلسطین نمی پذیرند.” کابینه ائتلاف رژیم صهیونیستی به سیاست اشغال ، تصرف اراضی و نقض حقوق فلسطینیان ادامه می دهد.

اسماعیل هانی همچنین گفت: از آنجا که منافع ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به هم نزدیک است ، بنابراین موضع آنها در قبال فلسطین تغییر نخواهد کرد. در عین حال ، ما از عادی شدن روابط بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی متأسفیم.

چانیا گفت: “برخی از کشورهای عربی معتقدند که مشروعیت آنها از روابط آنها با ایالات متحده نشأت می گیرد.” به همین دلیل است که آنها درخواست آمریکا برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را می پذیرند.

انتهای پیام /

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید