مسابقات جهانی زیر 23 سال دادمرها، کاویانی نژاد و میرزازاده به فینال رسیدند/ نجاتی در جدول رده بندی

ساعت: 22:14
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780855

از ساعت 13 امروز (دوشنبه) در بلگراد صربستان رقابت های مقدماتی پنج وزن نخست کشتی زیر 23 سال جهان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان رقابت های مقدماتی پویا دادمرز در گربه به فینال راه یافت. 55 کیلوگرم، امین کاویانی ندژاد با 77 کیلوگرم و امین میرزازاده با 130 کیلوگرم، علیرضا نجاتی در وزن 63 کیلوگرم راهی دیدار شدند و ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم در گروه بازنده ها قرار دارند.

نتایج رزمندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرتز در دور نخست با نتیجه 6 بر یک بوتیروف از ازبکستان را شکست داد. دادمرز در این مرحله 9 بر 3 تاراس کروپسکی از اوکراین را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله تیلور لامونت از آمریکا را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. حریف او در این دیدار مولود ریزمانوف از روسیه است.

در وزن 63 کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر هروشین اوکراینی را با نتیجه 5 بر 1 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله با نتیجه 7 بر 3 مغلوب لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان شد و راهی دیدار رده بندی شد. حریف وی در این دیدار برنده مبارزه گئورگی تیبیلف از روسیه و آسوهات محمدیف از قزاقستان است.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول آردیت نودوی از آلبانی را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و در دور دوم نیکولوز چیهایدزه از گرجستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و در دور چهارم آرکان ارگان از ترکیه را با نتیجه 10 بر 10 شکست داد و به مقام قهرمانی رسید. نیمه نهایی وی در این مرحله سرگئی استپانوف دارنده مدال طلای زیر 23 سال اروپا از روسیه را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی دیدار فینال شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی به مصاف توماش لوی دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان مجارستان می رود.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده در دور نخست مقابل الکساندر کوماروف دارنده مدال برنز اروپا از روسیه با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی به گروه بازنده ها رفت. وی ابتدا باید با کومار سونیل از هند مبارزه کند و در صورت پیروزی به مصاف ماکسات سیلایف از قزاقستان می رود و در صورت عبور از این حریف به مصاف تاموری چکاسلیدزه از گرجستان می رود.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه 6 بر یک نیکولا میلاتوویچ از نروژ را شکست داد. میرزازاده در این مرحله 3 بر یک آنتون ساونکو از قزاقستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله فاتح بوزکورت از ترکیه را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار به مصاف داوید اواسپیان دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان ارمنستان می رود.

مسابقات رده بندی و فینال اوزان بالا فردا شب برگزار می شود.

رقابت های مقدماتی دو وزن دوم از ساعت 13 فردا آغاز می شود که قرعه کشی آنها به شرح زیر است:

در وزن 60 کیلوگرم که 22 نفر حضور دارند، مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با دیلان گرگرسون از آمریکا مبارزه می کند.

در وزن 67 کیلوگرم که 26 نفر حضور دارند، محمدجواد رضایی در دور اول با نیلز بوشنر از آلمان مبارزه می کند و در صورت عبور از این حریف در دور بعد با برنده نبرد بین. الکسی ماسیک از اوکراین و ساموئل آقاجانیان از ارمنستان.

در وزن 72 کیلوگرم که 26 نفر حضور دارند، امیر عبدی در دور نخست به مصاف عبدالله توپراک از ترکیه می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر با برنده دیدار دنیس مرتل از جمهوری چک مبارزه خواهد کرد. و سرگئی کوتوزوف از روسیه در دور دوم.

در دسته تا 82 کیلوگرم که 23 شرکت کننده دارد، محمد ناگوسی در دور اول به مصاف روهیت داهیا از هند می رود و در صورت شکست در دور دوم کشتی گیر با برنده نبرد بین اگزوس موکوبو از نروژ و نروژ مبارزه می کند. کارلو کودریچ از کرواسی

در دسته 97 کیلوگرم که 25 نفر حضور دارند، مرتضی الکوسی در دور اول به مصاف مارکوس رینگر از اتریش می رود و در صورت پیروزی در این مسابقه در دور بعد، به مصاف برنده دیدار الکساندر سیموویچ از صربستان می رود. دامیان وان از سوئیس.

دیدگاهتان را بنویسید