مسابقات جهانی والیبال فرمول و زمان برگزاری مسابقات مرحله حذفی مشخص شد


ساعت: 18:26
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894204

16 تیم نخست مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از روز شنبه 21 شهریورماه رقابت خود را برای کسب مقام قهرمانی آغاز می کنند تا روز یکشنبه 29 شهریور ماه قهرمان بیستمین دوره این رقابت ها معرفی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرحله مقدماتی جام جهانی مردان والیبال 2022 که از جمعه 4 شهریور با حضور 24 تیم در شش گروه در لهستان و اسلوونی آغاز شده است، امروز (چهارشنبه 9 شهریور) با برگزاری 6 دیدار به پایان می رسد.

در پایان این مرحله 16 تیم برتر مسابقات به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد و بدون توجه به نتایج دیدارهای خود در مرحله مقدماتی، تیم های لهستان و اسلوونی در رده های اول و دوم جدول قرار خواهند گرفت. به عنوان میزبان این مسابقات البته لهستان هم اکنون با سه برد و 9 امتیاز به مقام اول رسیده است.

مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان به میزبانی لهستان و اسلوونی برگزار می شود که تیم های اول شانزدهم، چهارم با سیزدهم، پنجم با دوازدهم، هشتم و نهم در آرنا گلیویس در شهر آرنا گلیویس دیدار خواهند کرد. گلیویس، لهستان طی دو روز در 13th و در 15 سپتامبر (هر روز دو جلسه) برگزار می شود.

همچنین ورزشگاه استوجیتس آرنا لیوبلیانای اسلوونی در روزهای 12 و 14 شهریور میزبان چهار دیدار این مرحله خواهد بود که تیم های دوم به مصاف پانزدهم، سوم با چهارم، ششم با یازدهم و هفتم با دهم می روند.

چهار بازی یک چهارم نهایی در روز چهارشنبه 16 سپتامبر در لیوبلیانا و پنجشنبه 17 سپتامبر در گلیویس برگزار می شود تا چهار تیم برتر جهان مشخص شوند و تیم های راه یافته به نیمه نهایی مسابقات خود را در روز شنبه 19 سپتامبر برگزار می کنند. در ورزشگاه Spodek Arena در شهر کاتوویتس لهستان (میزبان مرحله مقدماتی).

مسابقات مقدماتی و فینال روز یکشنبه 29 شهریورماه در همین شهر و محل برگزاری با اعلام تیم های اول تا سوم برگزار می شود.

تیم های برزیل، ایتالیا و لهستان در بیستمین دوره رقابت های جام جهانی مردان والیبال و در غیاب روسیه پرافتخارترین کشور این رقابت ها به دنبال چهارمین قهرمانی جهان خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید