مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان آسیا با کسب 13 مدال رنگی، 5 رکورد را شکست و چهارم شد.


ساعت: 22:59
تاریخ انتشار: 24/07/1401
کد خبر: 1903790

تیم دو و میدانی نوجوانان ایران در چهارمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا با کسب 13 مدال و شکستن 5 رکورد به کار خود پایان داد و در رده چهارم قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دو و میدانی، رقابت های دوومیدانی نوجوانان قهرمانی آسیا با درخشش نمایندگان ایران به پایان رسید. تیم دو و میدانی نوجوانان ایران در چهارمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا با کسب 4 مدال طلا، 4 نقره و 5 برنز و همچنین شکستن 5 رکورد ملی در رده سنی نوجوانان و کسب مقام چهارم تیمی به کار خود پایان داد.

در چهارمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان آسیا که از 30 مهر ماه جاری به میزبانی کویت و با حضور 30 ​​کشور آغاز شد، دو و میدانی نوجوانان ایران در گروه دختران موفق به کسب 6 مدال شدند. 1 طلا، 1 نقره و 4 برنز و بهبود 5 رکورد ملی تا با افتخار کار خود را تکمیل کنند.

همچنین در بین پسران نوجوانان کشورمان 7 مدال رنگارنگ کسب کردند. 3 طلا، 3 نقره و یک برنز کار خود را به پایان رساندند.

بنابراین در بخش دختران؛ ملیکا نوروزی به عنوان دارنده مدال این مسابقات در پرتاب چکش با امتیاز 57.84 متر نایب قهرمان شد و مهدیس مینایی پور دیگر نماینده کشورمان با امتیاز 54.02 سوم شد.

نازنین فاطمه ایدیان سپس با نمایشی دیدنی و خیره کننده با ثبت زمان 1:01.03 دقیقه اولین مدال طلای کشورمان را به ارمغان آورد و رکورد ملی جوانان و جوانان را شکست.

در رشته هفت گانه الناز موسایی با 4501 امتیاز به مدال برنز رسید و رکورد ملی رده سنی نوجوانان را شکست و بر سکوی سوم آسیا ایستاد.

همچنین در پرتاب وزنه دیگری نیز دختر نوجوان کشورمان با ثبت نتیجه 14.92 متر و شکستن رکورد ملی هم سن و سال خود به مدال برنز دست یافت.

ستایش امینی در ماده 2000 متر با سرعت پرش با رکورد 7:16.69 دقیقه رکورد ملی نوجوانان را شکست و در رده سوم آسیا قرار گرفت.

در این مسابقات مانا حسینی نیز عملکرد خوبی داشت و توانست با نتیجه 47.71 متر رکورد ملی پرتاب نیزه را جابجا کند. حسینی تا آخرین پرتاب در رده سوم قرار داشت اما متاسفانه در آخرین پرتاب جایگاه خود را از دست داد و چهارم شد.

برای پسران نیز مدال آوری ورزشکاران ما با مدال زیبا و ارزشمند عرشیا مصدقی آغاز شد. عرشیا مصدقی رکورددار پرش جوانان کشورمان در جایگاه دوم باقی ماند و در مسابقه حساس و دیدنی با پرنده قطری به مدال نقره دست یافت.

در ماده 400 متر سجاد آقایی در ماده دوی پسران با زمان 48.37 ثانیه اولین مدال طلا را برای کشورمان به دست آورد.

در مسابقات ده گانه سینا افشین فر نوجوان خوش آتیه ایران با 6417 امتیاز به مدال نقره رسید و بر سکوی دوم آسیا ایستاد.

فرید کورنجیک در ماده پرش سه گام با پرش 14.35 متر به مدال نقره دست یافت و نایب قهرمان شد.

دومین مدال طلای ارزشمند در رده پسران نیز با مسابقه پرتاب چکش بی چون و چرای مهدی هفت چسمه به دست آمد. هفت چسمه با پرتابی زیبا به طول 68.30 متر بر سکوی اول آسیا ایستاد.

طلای سوم پسران نیز به محمدحسام مظفری رسید. همان که پس از برادران سجاد و امیر مرادی، 800 متر ملی را با اقتدار دوید و با زمان 1:53.30 دقیقه عنوان طلای آسیا را از آن خود کرد.

رضا مصطفی نژاد در دوی 2000 متر با مانع آخرین مدال تیم ملی کشورمان را به دست آورد. مصطفی نژاد با زمان 6:08.77 دقیقه سوم شد. پس از او دیگر نماینده کشورمان یوسف آذریان با زمان 6:09.04 در رده چهارم قرار گرفت.

عملکرد بقیه ورزشکاران ایرانی که مدال نگرفتند به شرح زیر است:

در بخش دختران؛ عسل علی کهلی که همچنان در رده سنی نوجوانان است در ماده پرش ارتفاع با امتیاز 1.60 متر در رده ششم قرار گرفت. نسا مرادی در پرش طول هفتم شد و ملینا اسماعیلی در 200 متر با زمان 25.35 ثانیه هشتم شد.

از طرف پسران، امیرحسین زندی و رضا محمودنژاد به ترتیب چهارمین و ششمین عناوین 110 متر بامانع خود را کسب کردند. حسین سزاوار در پرتاب وزنه و یاسین گل محمدی در ماده 400 متر با مانع هفتم شدند. در پرش ارتفاع، یارا الطافی و پارسا شادنیا با 1.95 و 1.85 متر به ترتیب ششم و هشتم شدند. در پرتاب دیسک عباس محراب با امتیاز 50.59 متر کار خود را به پایان رساند و عنوان چهارمی را از آن خود کرد.

تیم دو و میدانی نوجوانان کشورمان در دور قبلی سومین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا با کسب 5 مدال (4 مدال نونهالان و یک مدال برای دختران) به کار خود پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید