مشکل استقلال قوز نظامی با قوز بالا; راه حل آبی ها چیست؟!

مشکل استقلال قوز نظامی با قوز بالا;  راه حل آبی ها چیست؟!

آن ها تعویق خدمت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند را حق قانونی خود و این باشگاه می دانند و این در حالی است که بسیاری معتقدند مدافعان استقلال باید در آن زمان به خدمت سربازی بروند. در همین راستا از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان انتقاد می کنند که در این زمینه نامه نگاری کرده و انگیزه استقلال را نپذیرفته اند اما باشگاه بر اساس استدلال های خود به این موضوع ادامه می دهد.

نکته مهم این است که مرندمند و یزدانی حداقل در این مرحله درگیر آزادی نیستند و تنها موضوع مطرح شده به تعویق افتادن اعزام این دو بازیکن است. استقلالی ها می گویند در صورت احراز شرایط قانونی تعویق، مرجع ذی صلاح می تواند در مهلت قانونی برای هر سرباز تعویق موقت صادر کند.

برخلاف برخی شایعات، این دو بازیکن استقلالی قطعا مشمول قانون آزادسازی سربازان نمی شوند، اما بر اساس قانونی که در سال 1397 به بازیکنان نظامی اجازه می دهد در لیگ زیر 28 سال و ملی پوشان تا 30 سال به تعویق بیفتند. این بند قانونی شامل محمدحسین مرادمند مدافع استقلال می شود.

به تعقیب استقلالی ها می گویند در قانون اصطلاح ملی پوشان است، هرچند به معنای بازی ملی نیست، اما شهریور امسال به اردوی تیم ملی دعوت شد و در لیست «ثبت نام» قرار گرفت. بازیکنان تیم ملی ایران نام این بازیکن نیز در سامانه فیفا ثبت شده است. بر این اساس و با توجه به سابقه دعوت به اردوی تیم ملی و ثبت نام رسمی در لیست بازیکنان ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش مرادمند را به عنوان بازیکن ملی پوش معرفی کردند. سازمان استخدام، خدمت خود را تا اواخر دهه 1930 به تعویق انداخت.

سیاوس یزدانی دیگر بازیکن استقلال است که به خدمت اعزام شده و مشمول قانون آزادی نخواهد شد. با توجه به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، در صورت اعزام به خدمت، یزدانی تا پایان فصل اجازه حضور در هیچ تیم و باشگاهی را نخواهد داشت. یزدانی معتقد است چون یکی از ملی پوشان سال جام جهانی است نتوانسته از شرایط مسابقه فاصله بگیرد و به همین دلیل با اعزام چند ماهه سرکار در بهار 1401 موافقت کند. باید دید با این درخواست موافقت خواهد شد یا خیر.

در نهایت باید منتظر ماند و دید با توجه به اقدامات و مکاتبات صورت گرفته مجوز تعویق اعزام دو مدافع استقلال چه زمانی صادر می شود و این بازیکنان تا چه زمانی می توانند در ترکیب فرهاد مجیدی به میدان بروند.

دیدگاهتان را بنویسید