مشکل افزایش حقوق بازنشستگان سایر رده ها باید هرچه سریعتر حل شود

مشکل افزایش حقوق بازنشستگان سایر رده ها باید هرچه سریعتر حل شود

عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین) با انتقاد از مصوبه افزایش ده درصدی مستمری سایر سطوح تامین اجتماعی، گفت: مصوبه شورای عالی کار. ما به جای این درخواست، سیاست دیگری را در پیش نخواهیم گرفت و دولت به جای اجرای دقیق قانون به فکر این نباشد که به ما «بسته زندگی» بدهد.

کریمی تصریح کرد: بازنشستگان 30 سال تلاش کرده اند تا در دوران میانسالی و سالمندی از داشته های خود استفاده کنند، حال چگونه دولت تصمیم می گیرد سال های کار آنها را ذخیره کند؟

دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: با گذشت سه ماه از سال جدید، تکلیف حقوق بازنشستگان تعیین شده و این غیرقانونی است. یعنی در حالی که مشکل افزایش حقوق بازنشستگان به سطوح دیگر باید هرچه سریعتر حل شود، موضوع جدیدی مطرح می شود که امیدواریم با به تعویق افتادن مجدد موضوع بازنشستگی همخوانی نداشته باشد.

کریمی گفت: استعفای وزیر کار برای روشن شدن موضوع است نه حل مشکل بازنشستگان و از مجلس می خواهیم با تازگی این موضوع را پیگیری کند و حد و مرز استعفای وزیر کار را نگذارد. به تعویق انداختن توزیع مستمری در سطوح دیگر.» مجلس 48 ساعت به دولت فرصت داد تا این موضوع را حل کند و جلوی آن را بگیرد.

وی گفت: در سال جدید نرخ تورم چند برابر شده است و با این سیاست ها مشخص است که افزایش تورم بیش از این خواهد بود. در این شرایط افزایش ده درصدی حقوق مستمری بگیران سایر رده ها با ماده 96 قانون بیمه سلامت مغایرت دارد. اگر امروز شورای عالی کار حقوق ها را افزایش می داد، باید 150 درصد افزایش می یافت نه 57 درصد!

دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: تعویق حقوق کارگران اعم از شرعی و قانونی مشکل دارد. آنها باید بتوانند از پس انداز سالهای کار خود استفاده کنند.

کریمی گفت: ما سبد کالا نمی خواهیم، ​​ابتدا دستمزدها را به سطوح دیگر افزایش دهید و سپس بقیه همسان سازی را اجرا کنید. دولت نیز باید بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید