مژده نایب رئیس مجلس از حقوق مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی

مژده نایب رئیس مجلس از حقوق مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی

علی نیکزاد درباره مصوبه افزایش حقوق مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی گفت: هر چه دولت تصویب کند، اداره کل مجلس قوانین را به قانون تطبیق می دهد و در صورت مغایرت با قانون لغو و لغو می شود. مجلس به رئیس دولت گزارش می دهد.

وی ادامه داد: مصوبه شورای عالی کار و وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی این بود که حقوق حداقل دستمزدها به 57 درصد و حقوق حداقل دستمزدها به 10 میلیون افزایش یابد. 38 درصد و بیشتر 10 میلیون درصد افزایش. شورای وزیران آن را بر اساس ماده. 127 و 138 و در اجرای قوانین مجلس اعلام کرد که دولت نمی تواند آن را رد کند، فقط می تواند آن را استرداد کند.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: در شورای عالی کار نمایندگانی از دولت، بخش خصوصی، کارفرمایان حضور دارند و زمانی که تصمیم می گیرند، دولت می تواند آن را تغییر دهد که مطابق با قوانین و مقررات نباشد. دولت حق تغییر آن را ندارد.

نیکزاد در خصوص جایگاه مجلس گفت: در حال حاضر کاری به محتوای آن نداریم، زیرا دولت باید ببیند چقدر می تواند به حقوق بازنشستگان اضافه کند، بنابراین جایگاه مجلس حفظ حقوق بازنشستگان است. قانون و ما کاری به آن نداریم که افزایش حقوق کم باشد یا زیاد، اما دولت نمی تواند مصوبه شورای عالی را تایید کند. سازمان به عنوان سازمان مرجع تصمیم گیری کند، اما برای صندوق بازنشستگی کشوری قانون می گوید دستمزدها باید 10 درصد افزایش یابد و این قابل افزایش یا کاهش نیست.

وی تاکید کرد: دولت باید جمع شود یا آن را تصویب کند یا برای اصلاح به CSR برگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید