مشکل بزرگ دراگان اسکوچیچ را حدس بزنید!

مشکل بزرگ دراگان اسکوچیچ را حدس بزنید!

دراگان اسکوچیچ در شرایطی به همراه تیم ملی ایران راهی جام جهانی 2022 قطر می شود که در فوتبال ایران با مشکلی مکرر مواجه است. فقدان چهره.

اسکوچیچ نه تنها از سوی تعدادی از کارشناسان ملی فوتبال که به شدت مورد انتقاد قرار می گیرند، بلکه از سوی برخی از هواداران فوتبال ما نیز تحت فشار است. نتایجی که او با تیم ملی کسب کرده، البته کار دراگان را تسهیل می کند. چرا که بردهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی این اطمینان را به اسکوچیچ می دهد که به جایگاهش در تیم ملی لطمه نمی زند اما به کیفیت بازی های تیم ملی، شکست مقابل کره جنوبی و حریفانی که منتظر حضور ایران در جام جهانی هستند. این باعث می شود که کار این مربی سخت تر از همیشه شود.

اما اسکوچیچ تنها سرمربی تیم ملی ایران نیست که پیش از حضور در جام جهانی با مشکل بی اعتمادی و انتقادات روزافزون مواجه شده است.

قبل از جام جهانی 1998 فرانسه، تومیسلاو ایویچ، یکی از بزرگترین نظریه پردازان فوتبال جهان، در فوتبال ایران مورد حمله قرار گرفت. ایویچ می توانست حداقل 10 سال دیگر به تمرینات خود ادامه دهد اما اتفاقی که برای او در فوتبال ایران افتاد، پایان دوران مربیگری اش را رقم زد.

میروسلاو بلاژویچ با تیم ملی جواز حضور در جام جهانی 2002 را کسب نکرد اما در همان مسابقات مقدماتی ماجراجویی های او با منتقدان و برخی مربیان فوتبال ایران هنوز مشخص است. ایویچ و بلاژویچ سرشناس ترین مربیان ملی هستند که با مشکل بی اعتباری مواجه شدند و هر دو حضور در جام جهانی با ایران را از دست دادند.

با این حال، برانکو ایوانکوویچ تیم ملی را به جام جهانی 2006 آلمان رساند. با این حال، قبل از پرواز تیم ملی به آلمان، گروهی تندرو با شعار «جام جهانی با سرمربی ایرانی» تمرکز تیم ملی را مختل کرد و تقسیم بندی های اضافی در تیم نیز شهرت ایوانکوویچ به عنوان سرمربی را زیر سوال برد.

بعدها که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی شد در هر دو فصلی که با او به جام جهانی رفتیم همین مشکلات را داشت. این بار به شکلی عجیب تر!

برخی انتظار داشتند که کیروش در جام جهانی روسیه به جای تساوی با پرتغال، آرژانتین را شکست دهد و هواداران رونالدو را در هم بکوبد. در جام جهانی هم همین سرنوشت نصیب مربیانی شد که در فوتبال ایران با مشکلی به نام بی اعتباری مواجه شدند.

اسکوچیچ الان هم همین مسیر را طی می کند و چون به نظر می رسد فدراسیون فوتبال تصمیم به ادامه همکاری با او دارد، اتفاقات گذشته در فوتبال ما در حال رخ دادن است!

دیدگاهتان را بنویسید